رئیس دادگستری گیلان:

تشکل‌های مردمی عامل موثری در خوب اندیشیدن مردم است

حجت الاسلام «حمزه خلیلی» گفت: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی عاملی موثر در خوب اندیشیدن و درست تصمیم گرفتن مردم است.
کد خبر: ۵۰۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ - 20January 2022

باید آینده‌نگر بوده و خلق واقعه کنیم

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «حمزه خلیلی» رئیس دادگستری گیلان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به اهمیت رسانه و فضای رسانه‌ای در دنیای امروز و اینکه با تغییر رفتارگونه رسانه مواجه هستیم اظهار داشت: امروز رسانه با تغییر روش از ابزارگونه به سمت راهبردی نقش‌آفرین است.

رئیس دادگستری گیلان با بیان اینکه امروز رسانه راهبرد‌ها و سیاست‌های تعیین کننده جامعه را راهبری می‌کند تصریح کرد: رسانه تنها به دنبال بیان وقایع نیست بلکه در دنیای جدید واقعه می‌سازد و با هدایت ذهن بدان سمت، بحران اجتماعی را شکل می‌دهد و اینگونه سرمایه‌های اجتماعی از دست می‌روند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری به چنین وقایعی در رسانه اشاره کرده بود، اما نتوانستیم به شناخت لازم رسیده و آن را درک کنیم، افزود: باید آینده‌نگر بوده و خلق واقعه کنیم و افکار را قبل از آنکه دشمن از فضای رسانه‌ای به نفع خود بهره گیرد، بدان سمت جهت دهیم.

خلیلی به فیلم‌های سینمای هالیوود که وقایع و رویداد‌های ۱۰ سال آینده را بازگو می‌کند، اشاره و خاطرنشان کرد: باید راهبردمان خلق وقایع آینده در فضای رسانه‌ای امروز و هدایت اذهان بدان جهت باشد، قبل از اینکه توسط رسانه‌های معاند جهت‌دهی شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مشارکت که بر سه حوزه تصمیم‌ها، اراده‌ها و حمایت‌ها تاکید دارد، متذکر شد: امروز اگر بخواهیم این حکومت را بر مدار مشارکت قرار دهیم باید اراده‌ها، تصمیم‌ها و حمایت‌های مردم در آن مشارکت داشته باشد، اما خلا موجود، در زمینه چگونه اندیشیدن و تصمیم‌گیری مردم است که ما متولی هستیم تا شرایط لازم را برای این امر فراهم کنیم.

رییس دادگستری گیلان سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی را عاملی موثر در خوب اندیشیدن و درست تصمیم گرفتن مردم دانست و افزود: دشمن از خلا موجود در این زمینه استفاده کرده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند و باید با آموزش سواد رسانه‌ای با این توطئه‌ها مقابله کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها