راوی دوران دفاع مقدس:

شکستن خط محاصره شلمچه شبیه معجزه بود

سردار «احمدیان» شکستن خط شلمچه را چیزی شبیه معجزه دانست و گفت: امروز دنیا حیرت‌زده است که این رزمندگان چطور خط شلمچه را شکستند؛ دلاوران ایرانی برای شکستن خط شلمچه دل به آب زدند و روی سیم خاردار خوابیدند، اما راه را باز کردند.
کد خبر: ۵۰۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ - 20January 2022

شکستن خط شلمچه شبیه معجزه بود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، یادواره شهدای عملیات کربلای پنج شامگاه (پنج‌شنبه) با حضور خانواده‌های شهدای گیلانی این عملیات، مسئولان و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای شهرستان «رشت» برگزار شد.

سردار «محمد احمدیان» راوی دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به عملیات کربلای ۴ و ۵ اظهار داشت: عملیات کربلای ۴ تنها عملیاتی است که دو یادمان دارد؛ طرح این عملیات توسط آدم‌هایی که به خاطر پول، مقام و شهرت همه چیز خود را فروختند لو رفته بود و امروز در آمریکا و پیرامون آن زندگی می‌کنند.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه هشت عملیات در شلمچه اتفاق افتاد تصریح کرد: در آستانه عملیات کربلای ۵، بسیاری از رزمندگانی که عملیات کربلای ۴ را دیده بودند و دوستان و هم‌رزمانشان در این عملیات به‌شهادت رسیده بودند، قرار بود به مرخصی بروند؛ کسی انتظار عملیات بعدی را در همان بازه زمانی نداشت.

وی با بیان اینکه موانع زیاد منطقه عملیاتی کربلای ۵ هر کدام قصه‌ای دارد، افزود: عملیات کربلای ۵ قرار بود در منطقه‌ای انجام شود که کسی انتظارش را نداشت؛ بنابراین در کمترین زمان باید شناسایی انجام و راهکار‌ها مشخص می‌شد، از طرفی عراقی‌ها به‌خاطر پیروزی در عملیات کربلای ۴ در اوج قدرت و مستی از پیروزی به‌سر می‌بردند.

احمدیان با اشاره به دقایق قبل از آغاز عملیات کربلای ۵ و حال و هوای رزمندگان خاطرنشان کرد: حال و هوای عجیبی در گردان‌ها بود و توسل‌ها شروع شد؛ رمز عملیات «یا فاطمه زهرا (س)» بود و امروز در شلمچه این نوا که «شلمچه بوی چادر خاکی می‌دهد» به گوش می‌رسد.

وی با بیان اینکه شلمچه قصه دلدادگی جوانانی است که با همه قدرت ایستادند و باور داشتند که حضرت زهرا (س) کنارشان است تاکید کرد: عملیات کربلای ۵ آغاز شد؛ دشمن با تمام قدرت و زبده‌ترین نیروهایش در منطقه مستقر بود و فکرش را هم نمی‌کرد که یک بسیجی بتواند در آن منطقه حضور پیدا کند.

پیشکسوت دفاع مقدس شکستن خط شلمچه را چیزی شبیه معجزه دانست و متذکر شد: امروز دنیا حیرت‌زده است که این رزمندگان چطور خط شلمچه را شکستند؛ دلاوران ایرانی برای شکستن خط شلمچه دل به آب زدند و روی سیم خاردار خوابیدند، اما راه را باز کردند.

اجرای سرود توسط گروه سرود بین‌المللی «منادیان بصیرت» و رونمایی کتاب «دیدبان تاریخ» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود؛ کتاب «دیده‌بان تاریخ» روایتی از زندگی شهید «سیدمحمد اسحاقی» است که با حضور مادر این شهید رونمایی شد. این شهید یکی از روایتگران صحنه‌های دفاع مقدس بود که در کنار فرماندهان سپاه با در دست داشتن دفتر و ضبط صوت کلیه مذاکرات در طول طرح‌ریزی عملیات و مکالمات بی‌سیمی بین فرماندهان را ثبت و ضبط می‌کرد.

با تلاش شهید سیدمحمد اسحاقی جوان پاسدار و نخبه گیلانی، مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و زحمات انجام شده در طول ماه‌ها طرح‌ریزی عملیات، در تاریخ ثبت شد و امروز این گنجینه عظیم نواها، یادداشت‌ها و مشاهدات شهید اسحاقی در اختیار ما قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار