معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

نیرو‌ی دریایی ایران از توانمندی لازم برای تأمین امنیت شمال اقیانوس هند و دریای عمان برخوردار است

دریادار «سیاری» تقویت همکاری‌های دریایی را از دستاورد‌های رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ دانست و گفت: نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه به توانمندی بسیار خوبی در برنامه‌های امنیت‌افزای مشترک با یکدیگر و مرکب با دیگر کشور‌ها رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۰۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ - 21January 2022

تقویت همکاری‌های دریایی از دستاورد‌های رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تقویت همکاری‌های دریایی و ارتقای امنیت تجارت بین‌المللی دریایی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی از جمله اهداف رزمایش مرکب ایران چین و روسیه است.

وی افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ در ابعاد مختلف حائز اهمیت است که برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیرو‌های دریایی کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و البته تبادل تجربیات دریایی در امدادرسانی و کمک در حوادث و سوانح دریایی از آن جمله است.

امیر سیاری همچنین تصریح کرد: برگزاری مقتدرانه این رزمایش با میزبانی و فرماندهی ما نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه به توانمندی بسیار خوبی در برنامه‌های امنیت‌افزای مشترک با یکدیگر و مرکب با دیگر کشور‌ها رسیده‌اند و می‌توانند کمربند امنیتی در شمال اقیانوس هند و دریای عمان را تقویت کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ که برای سومین بار در حال اجراست و در تقویم تمرینات نیرو‌های مسلح گنجانده شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت که نشانه توسعه عمق راهبردی و ارتقای جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف دریایی است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار