امام‌ جمعه بندرگز:

سیاست تعامل با همسایگان مهم و استراتژیک است

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه تعامل با همسایگان یک سیاست مهم و استراتژیک است، گفت: امروز تعامل با همسایگان به‌عنوان سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت، به معنای دور زدن تحریم‌هاست و درنهایت رونق اقتصاد را به همراه دارد.
کد خبر: ۵۰۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ - 22January 2022

سیاست تعامل با همسایگان مهم و استراتژیک است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابوالفضل حسینی» امام‌ جمعه بندرگز در گفت‌وگویی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داد که اهل تعامل و مذاکره است، اظهار داشت: از طرفی هم دنیا به‌واسطه انقلاب اسلامی ایران، چهره واقعی رژیم آمریکا را شناخته است، آن‌ها به‌دروغ مدافع حقوق بشر و ناقض بزرگ معاهدات بین‌المللی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مسیر چارچوب نظام، پای میز مذاکره‌کننده با اروپایی‌ها نشسته است، اضافه کرد: دولت انقلابی حافظ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران را در مذاکرات است.

تعامل با همسایگان، دیپلماسی اقتصادی دولت در دور زدن تحریم‌هاست

امام‌ جمعه بندر گز استان گلستان با اشاره به اینکه چین، امروز به یک ابرقدرت اقتصادی تبدیل‌شده است، تصریح کرد: امروز تعامل با همسایگان به‌عنوان سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت، به معنای دور زدن تحریم‌هاست و درنهایت رونق اقتصاد را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام حسینی تعامل با روسیه را یکی دیگر از سیاست‌های زیربنایی در بهبود شرایط اقتصادی کشور در مسیر خنثی کردن تحریم‌ها برشمرد و اضافه کرد: تعامل با همسایگان یک سیاست مهم و استراتژیک است.

امام‌ جمعه بندر گز استان گلستان سفر رئیس‌جمهور به روسیه، را نشانه فعال بودن ایران در فضای دیپلماسی بین‌المللی دانست و تصریح کرد: این اقدامات دولت، سیر تحولی در حوزه سیاست‌های خارجی و دیپلماسی بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: اقدامات دولت، به‌ویژه در بحث تعامل با همسایگان و توسعه گفتمان بین‌المللی در راستای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران بوده و قابل‌تقدیر است.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها