دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی:

جهاد تبیین در ترویج «گفتمان فاطمی» نقش موثری دارد

«علمداری» با بیان اینکه شبکه‌سازی گفتمان فاطمی با هدف بهره‌مندی و استفاده از سبک زندگی حضرت زهرا (س) و جهت جلوگیری از پراکنده‌کاری در حال اجرا است، گفت: جهاد تبیین و روایت در ترویج «گفتمان فاطمی» نقش موثری دارد.
کد خبر: ۵۰۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵ - 24January 2022

جهاد تبیین در ترویج «گفتمان فاطمی» نقش موثری دارد/// ارجاع به دبیر/// خبر بازبینی و دقیق‌تر و مفهومی‌تر تنظیم شود..../سلام. اصلاح شد«فاطمه علمداری» دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس‌ در همدان، اظهار داشت: برای معرفی هر چه بیشتر سیره فاطمی در بین بانوان، شبکه‌سازی گفتمان فاطمی را آغاز کرده‌ایم، تا همگی بانوان در یک شبکه واحد در این حوزه فعالیت کنند و از کار‌های پراکنده خودداری شود.

وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب این حرکت آغاز شده و هم‌اکنون در مرحله شبکه‌سازی در حوزه ملی است، تصریح کرد: شبکه‌سازی گفتمان فاطمی با هدف بهره‌مندی و استفاده از سبک زندگی حضرت زهرا (س) در بین بانوان در حال اجرا است. جهت ترویج سبک زندگی حضرت زهرا (س)، گفتمان فاطمی و نقش فعال بانوان در گفتمان‌سازی بسیار می‌تواند در اجرای عملی این گفتمان مؤثر باشد.

علمداری بیان داشت: به لطف و حمایت همه‌جانبه «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در اکثر استان‌ها جهت شبکه‌سازی گفتمان فاطمی حضور پیدا کرده ایم. به صورت وبیناری نیز جلساتی از طرف سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان با تشکل‌های بانوان سایر استان‌ها برگزار شده و فراخوان تشکیل شبکه و عضوگیری شبکه صورت گرفته است.

وی متذکر شد: در این جلسات تمام مشاورین بانوان سازمان‌ها و دستگاه‌ها، فعالین اجتماعی، بانوان حوزوی و تمامی بانوان تأثیرگذار در آن استان شرکت می‌کنند، که این جلسات با هماهنگی مدیرکل بانوان استانداری استان‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، بسیج خواهران و با هدایتگری مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در استان‌ها برگزار می‌شود.

علمداری ابراز داشت: در این جلسات روش‌های عضوگیری و الحاق به شبکه برای بانوان تعریف و طرح برای آنان تبیین می‌شود و بعد از آن فعالیت برای اتصال عضو‌ها به هم آغاز می‌شود. جهت تحقق این جلسات در عمل، در طی این سه سال سیر مطالعاتی و تحقیقاتی فراوانی صورت گرفته و جلسات متعددی با حضور نخبگان و اندیشمندان حوزه سیره حضرت زهرا (س) برگزار و شرایط تبیین این گفتمان را فراهم کردیم.

نقش جهاد تبیین و روایت در ترویج «گفتمان فاطمی»

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی خاطرنشان کرد: آنچه که در این شبکه حائز اهمیت است و می‌خواهیم به آن توجه شود بحث جهاد تبیین و روایت است، که خروجی آن در درون یک فرد رخ می‌دهد و در واقع آن معرفت حقیقی و مبنایی از سیره زندگی ائمه معصومین و بزرگان دین ما در وجود آن فرد جاری و ساری می‌شود و سپس نتایجش در خانه و در نهایت در اجتماع دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: کار‌هایی که در حوزه فرهنگی به صورت مبنایی و زیربنایی انجام شود نتایج و خروجی‌اش در دراز مدت خواهد بود و جهت رسیدن به نتیجه نیاز به صبر دارد. وقتی قرار است یک کار جمعی به صورت نمادین و یا در قالب تبلیغ اتفاق بیفتد، افراد در همان لحظه در حین برگزاری برنامه نتایجش را مشاهده کنند، اما کار شبکه‌سازی گفتمان فاطمی، کاری تبیینی است که در بستر زمان به بلوغ و ظهور می‌رسد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی خاطرنشان کرد: انقلاب بعد از چهل سال نیاز دارد به مرحله‌ای وارد شود که برای نسل‌های آتی زیربنایی فرهنگی فراهم کند، تا افراد به آن مفاهیم و مبانی اصلی انقلاب که ارزش‌ها و دین مبین اسلام است از لحاظ معرفتی و مبنایی دسترسی پیدا کنند.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی بیان داشت: این دسترسی به اطلاعات باعث می‌شود که مردم، چون به آن معرفت عمیق از دین دسترسی پیدا کرده‌اند؛ در برابر تهاجم‌ها، تحریم‌ها و در برابر برنامه‌هایی که توسط دشمن به صورت جنگ نرم یا به هر روشی در هر قالبی ظهور و بروز پیدا می‌کند، خودشان را مدافعان حرم اسلام در درون زندگی و خانواده‌ها بدانند. ما به دنبال تحقق این موضوع هستیم که یک حرکت فرهنگی نرم در بطن جامعه ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار