مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

وظیفه امروز زنان راهبری گفتمان الگوی سوم زن مسلمان است/ تاسیس موزه زنان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جعفری با اشاره به جایگاه زن مسلمان گفت: هفت هزار شهید نماینده گفتمان زن تراز انقلاب اسلامی است و باید این گفتمان را راهبری کرد. امروز بانوان وظیفه راهبری و نشر این گفتمان را برعهده دارند.
کد خبر: ۵۰۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 22January 2022

وظیفه امروز زنان راهبری گفتمان الگوی سوم زن مسلمان است/ تاسیس موزه زنان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره هفت هزار شهید زن کشور در جمع بانوان شاغل در این موزه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: تا قبل از تاریخ اسلام زن فاقد هویت و ارزش بود؛ نمونه آن زنده به گور کردن دختران است که یکی از افتخارات پیامبر اسلام (ص) برگرداندن ارزش زن است. یکی از معجزات خدا وجود زهرای اطهر بود که همه چیز از او سر منشا گرفت؛ پیامبر ظلمات را شکست و با رسالت عظیم خود فصل جدیدی در زندگی بشریت گشود و امروز هرچه داریم از این بانوی بزرگ است.

جعفری تصریح کرد: حضرت زهرا (س) واسطه رزق است و کلید‌های رحمت به او سپرده شده، خود اهل بیت (ع) هرجا به مشکلی برمی‌خوردند به ایشان متوسل می‌شدند. همه جهان برای حضرت زهرا (س) خلق شده و این کم نیست، یک معجزه است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: ما بعد از حکومت امیرالمومنین (ع) حکومت مستقری نداشتیم تا اهل بیت (ع) بتوانند اعمال ولایت به معنای حکومت کنند. انقلاب اسلامی بار دیگر این پرچم را برافراشت.

جعفری با اشاره به راه‌اندازی تنها موزه زنان در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: براساس گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی زنان ایرانی الگوی سوم زن مسلمان را به جامعه بشری عرضه کردند. هفت هزار شهید نماینده این گفتمان است و باید این گفتمان را راهبری کرد. امروز بانوان وظیفه راهبری و نشر این گفتمان را برعهده دارند.

انتهای پیام/ 114

 

نظر شما
پربیننده ها