برگزاری اختتامیه نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی در زاهدان

اختتامیه نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی در سالن همایش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های ذفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزارشد.
کد خبر: ۵۰۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 22January 2022

برگزاری اختتامیه نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، اختتامیه نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی امروز با حضور مسئولان و هنرمندان زاهدانی در سالن همایش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزارشد.

سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این برنامه اظهار داشت: در بخش فیلم کوتاه از سه هزار اثرارسالی ۴۰۰ اثر از خارج استان بوده است. در بخش کتاب اجرای جشنواره یوسف انجام شده است. اختتامیه امروز در حوزه نمایش نامه نویسی است که تاکنون ۳۴ نمایشنامه به دست ما رسیده است که چهار نفر از آنها حائز رتبه شده اند.

سردار کوهکن افزود: فراخوان این جشنواره در سال آینده نیز این وجود دارد تابتوان از این جشنواره به عنوان نمونه کشوری اجرا کنیم.

«محمود کردستانی» مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز در این برنامه گفت: جا برای روایت کردن احادیث و زندگی نامه شهدا و دوران دفاع مقدس است اما ما راویان خوبی نیستیم و باید سعی در روایت گری درست کنیم.

وی گفت: همه شهدا قصه زندگی ای دارند که مهم روایت کردن آنها است . هر شخص در زندگی برجستگی های خاصی نیز میتواند داشته باشد که باید در این زمینه ها روایتگری شود. ازجمله شهیدانی که زندگی اش باید روایت شودشهید میر حسینی است که در دفاع مقدس نقش آفرینی های زیادی داشته است.

این مسئول ادامه داد: در استان اساتید خوبی برای آموزش داریم و امیدواریم نشست ها و آموزشهای لازم برای هنرمندان در این زمینه ها صورت گیرد.

در پایان مراسم از هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان سیستان و بلوچستان تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها