نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

رابطه متقابل مسائل معیشتی با آسیب‌های اجتماعی

«آقازاده» گفت: معیشت با آسیب‌های اجتماعی، رابطه‌ای مستقیم دارد و متاسفانه به واسطه بی‌توجهی به فرهنگ‌سازان ارزشی شاهد خیانت در حوزه‌های فرهنگی هستیم.
کد خبر: ۵۰۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ - 22January 2022

خبرنگاران سربازان جبهه فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سیدعلی آقازاده» نماینده مردم شهرستان‌های «رشت» و «خمام» در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با خبرنگاران، از آشنایی خود با مشکلات موجود در صنف خبرنگاران گفت و اظهار داشت: عمده مشکلات خبرنگاران پشتیبانی است که باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای، محلی و کشوری استفاده کرد.

وی نمایندگان مجلس را به نوعی خبرنگار دانست و تصریح کرد: بسیاری از کار‌های نمایندگان در راستای فعالیت‌های خبرنگاران است.

نماینده مردم شهرستان‌های «رشت» و «خمام» در مجلس شورای اسلامی افزود: شایسته است تا حضور خبرنگاران در سازمان‌ها به عنوان کارشناسان اثرگذار در حوزه فعالیت فرهنگی به رسمیت شناخته شود.

آقازاده با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: خبرنگاران می‌توانند مشاور مدیران استان باشند.

وی کاهش آمار ازدواج، افزایش طلاق، فقر و فساد اقتصادی را ناشی از بی توجهی به ظرفیت‌های فرهنگی استان دانست و تاکید کرد: معیشت با آسیب‌های اجتماعی یک رابطه مستقیم دارد و متاسفانه به واسطه بی توجهی به فرهنگ سازان ارزشی شاهد خیانت در حوزه‌های فرهنگی هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی قلم خبرنگاران را بهترین اسلحه برای بیان مسائل و مشکلات جامعه دانست و متذکر شد: نباید مسائل را به جلسات ختم کرد؛ نظارت باید یک کار مستمر باشد. من به عنوان نماینده در کنار بسیج رسانه در ساماندهی مسائل و دغدغه‌های استان هستم.

سرهنگ «مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان هم در این نشست، بسیج رسانه را یک مجموعه نوپا دانست و اظهار داشت: با گذشت هشت سال از تشکیل بسیج رسانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های گوناگون انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد رسانه‌های استان عضو سازمان بسبج رسانه هستند، تصریح کرد: بحث آموزش خبرنگاری از الویت‌های بسیج رسانه است؛ همچنین در بحث بصیریت افزایی و روشنگری وبینار‌های مختلفی داشتیم.

وی در ادامه، مطالبه‌گری را از دیگر اقدامات بسیج رسانه دانست و افزود: یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت اقتصادی جامعه رسانه‌ای تشکیل سمن‌های رسانه‌ای است که با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان می‌توان به تشکیل این سمن‌ها همت گماشت.

بحث رتبه‌بندی خبرنگاران یکی از پیشنهاد‌های سرهنگ پارسا بوده و وی با پیشنهادی اعلام کرد که با تشکیل صندوق بیمه‌ای خبرنگاران شاید بتوان بخش عظیمی از مشکلات حوزه بیمه خبرنگاران را حل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار