فرمانده نیروی زمینی ارتش:

فرماندهان یگان‌ها‌ی ارتش به مثابه پدر در خانواده هستند/ اطاعت از ولی فقیه ترجمان بندگی خداوند است

امیر سرتیپ حیدری، فرماندهی را موهبت و وظیفه‌ای بزرگ دانست و گفت: سه نقش مهم فرماندهی، رهبری و پدری بایستی همراه با یکدیگر در تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش اجرایی شود.
کد خبر: ۵۰۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ - 22January 2022

فرماندهان یگان ها‌ی ارتش به مثابه پدر در خانواده هستند/ اطاعت از، ولی فقیه، ترجمان بندگی خداوند استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در دومین همایش طرح‌های لبیک یا امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در حوزه نیروی انسانی و نوزدهمین جشنواره تجلیل از کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش که در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید امروزه در نیروی زمینی ارتش به یک فرهنگ تبدیل شود، فرهنگ شکرگزاری است؛ چرا که اگر این مهم نهادینه شود، منجر به رسوخ آن در عمق جان‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به سوره مبارکه حمد و تاکید بر شکرگزاری در این سوره، افزود: بهترین راه شکرگزاری در نیروی زمینی ارتش مطیع بودن و خوب کار کردن است.

امیر حیدری در ادامه با اشاره به اصول و فروع فرماندهی در نیروی زمینی ارتش و تلاش برای فرهنگ سازی آن، گفت: بحمدالله سه اصول ولایت‌محوری، شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری به‌عنوان اصول فرماندهی نیروی زمینی ارتش و طرح‌های ۲۹ گانه لبیک به عنوان فروع آن تبیین و تعیین شده که از اصول و فروع دین الگوبرداری شده اند و بی شک اگر همه ما به عنوان ید واحده باشیم و در راستای پیاده‌سازی آن‌ها به نحو شایسته‌ای عمل کنیم، قطعا به سر منزل اصلی خواهیم رسید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به آیات و روایات، ولایت‌محوری را نیز یکی دیگر از ارکان مهم برشمرد که لازم است به فرهنگ تبدیل شود و تصریح کرد: امروز راه راست را خداوند به ما نشان داده است. در احادیث و روایات صراط مستقیم پیامبران و ائمه معصومین (ع) هستند و امروز صراط مستقیم ما ولی فقیه است. اطاعت از ولی فقیه اطاعت از خداوند و ترجمان بندگی او است.

وی در ادامه با تأکید بر فرهنگ‌سازی و ایفای سه نقش مهم فرماندهی، رهبری و پدری همراه با هم در تمامی یگان ها، بیان کرد: فرماندهی موهبت و وظیفه‌ای است که به ما محول شده و باید به نحو شایسته‌ای آن را به منصه ظهور رسانده و در کنار آن باید همچون پدری مهربان با زیردستان خود رفتار کرده و اسباب آرامش و راحتی روان و جسم آن‌ها را فراهم کنیم و در نهایت همانند یک رهبر به معنویت و راه سعادت دنیوی و اخروی آن‌ها نیز توجه کنیم.

امیر سرتیپ حیدری در پایان اصل «پیگیری در کارها» را یکی از مطالبات مهم فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با تمام قوا در زمینه اجرای شایسته این اصل اقدامات لازم صورت گیرد و به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود؛ چرا که پیگیری کار‌ها منجر به انجام درست طرح‌های لبیک در نیروی زمینی ارتش و ان‌شاالله رسیدن به هدف اصلی خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار