نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

شهید «میرزاکوچک‌خان جنگلی» زمینه‌‌ساز استیلای نظام اسلامی بر رژیم طاغوت بود

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: شخصیت‌های اثرگذاری چون روحانی شهید «میرزا کوچک جنگلی» پیشگامان نهضتی بودند که زمینه‌ استیلای نظام اسلامی را بر رژیم طاغوت و شاهنشاهی مهیا کرد.
کد خبر: ۵۰۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 23January 2022

«میرزاکوچک» عزت و آزادگی را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشت

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان، امروز (یک‌شنبه) در مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره‌ میرزاکوچک خان جنگلی و ۱۵۲ روحانی شهید گیلان، با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، اظهار داشت: تجربیات کسب‌شده از برپایی یادواره‌ی میرزا کوچک خان جنگلی و ۱۵۲ روحانی شهید گیلان، سرمایه‌ ارزشمندی است که می‌تواند به برنامه‌ریزی برای برپایی یک کنگره‌ جهانی مختص سردار جنگل کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: شخصیت‌های اثرگذاری چون روحانی شهید «میرزاکوچک‌خان جنگلی» پیشگامان نهضتی بودند که زمینه‌ استیلای نظام اسلامی را بر رژیم طاغوت و شاهنشاهی مهیا کرد و به‌تدریج شرایطی فراهم ساختند تا روح جامعه‌ اسلامی ایران در بستر تأسی از منویات معمار کبیر انقلاب اسلامی به شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی و تجلی‌بخش عزت، استقلال و آزادگی ملت بزرگ ایران در این برهه از تاریخ حساس جهان شود.

وی رمز موفقیت ملت ایران در مواجهه با ظلم، استبداد و استکبار را تأسی از مکتب اهل‌بیت (ع) و آموزه‌های اسلام اصیل برشمرد و افزود: سردار میرزاکوچک خان جنگلی با بهره‌گیری از این فرهنگ و مفاهیم، مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی ایستاد و روحیه‌ عزت و آزادگی را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشت.

آیت‌الله فلاحتی شخصیت‌های مبارز و اثرگذار جنبش‌های سیاسی - اجتماعی تاریخ معاصر ایران را متعدد و متنوع دانست و با تجلیل از هوشیاری و درایت وارستگانی چون «شیخ فضل‌الله نوری»، «سید حسن مدرس»، «سید مجتبی نواب صفوی» و... خاطرنشان کرد: جملگی این افراد با بهره‌گیری از مفاهیم درس‌آموز و انسان‌ساز فاطمی و علوی، زمینه‌ تحول را در جامعه‌ ایرانی فراهم ساختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها