رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

جایگاه نهج‌البلاغه در حوزه مسائل دفاعی مغفول مانده است

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: هنوز کتاب نهج‌البلاغه در جامعه اسلامی از جایگاه لازم برخوردار نیست و به‌ویژه در حوزه مسائل دفاعی و دفاع معنوی جایگاه واقعی خود را نیافته است.
کد خبر: ۵۰۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 23January 2022

توصیه‌های رهبری در استفاده از نهج البلاغه در مرحله بعد از قرآن کریم استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در خصوص اهمیت برگزاری دومین همایش تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت کتاب شریف نهج‌البلاغه که قرار است در نیمه دوم بهمن‌ماه به میزبانی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شود، اظهار داشت: اقدام ارزشمند دافوس ارتش در برگزاری این همایش حقیقتاً جای سپاس و تقدیر ویژه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کتاب شریف نهج‌البلاغه مانند حضرت علی (ع) مظلوم واقع شده است، افزود: هنوز این کتاب در جامعه اسلامی از جایگاه لازم برخوردار نیست و به‌ویژه در حوزه مسائل دفاعی و دفاع معنوی جایگاه واقعی خود را نیافته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: معتقدم این‌گونه همایش‌ها می‌تواند تا حدودی این کتاب را از مهجوریت و مظلومیت خارج کند و به همین دلیل حتی به این همایش‌ها نباید بسنده کرد و باید سلسله همایش‌هایی از این دست پیوسته برگزار شود تا به نقطه مطلوب معرفی کامل نهج البلاغه برسیم.

حجت الاسلام محمدحسنی در مورد توصیه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نهج البلاغه تصریح کرد: توصیه‌ها و سفارش‌های فرماندهی معظم کل قوا در استفاده از نهج البلاغه در مرحله بعد از قرآن کریم است؛ یعنی این کتاب شریف آن قدر اهمیت دارد که معظم له بعد از سفارش به استفاده از قرآن، سفارش استفاده از نهج البلاغه را داده‌اند، اما این جمله گهربار مقام معظم رهبری هنوز در جامعه ما جای خود را پیدا نکرده است و همایش تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی در نهادینه شدن این تدبیر آسمانی کمک شایانی می‍کند.

وی در مورد نکات مهم نهج البلاغه خاطرنشان کرد: نهج البلاغه مانند اقیانوس بیکران است، از هر کجای نهج البلاغه وارد شوید می‌توانید برداشت‌هایی بکنید که در غیر نهج البلاغه نمی‌توان آن دریافت‌ها را کرد؛ به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم که صرفا در فلان موضوع و یا فلان حوزه از نهج البلاغه استفاده شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه تاکید کرد: نهج البلاغه کتابی کاملاً فراگیر است که نکات فوق العاده مفیدی را در خود دارد و به نظر می‌رسد در تمام حوزه‌ها محققان می‌توانند از این دریای بیکران برداشت کنند و استفاده داشته باشند.

وی در مورد حمایت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از این گونه همایش‍ها عنوان کرد: ما از برگزاری چنین همایش‌هایی با تمام ظرفیت خود حمایت می‌کنیم و بسیار خوشحالیم که در دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی نیز در کنار دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم، هستیم و خواهیم بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها