مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد؛

راه‌اندازی اردوگاه راهیان‌نور دانش‌آموزی در جوار مزار شهید سلیمانی/ سند ۲۰۳۰ نباید جایگاهی در مدارس داشته باشد

«رضایی» با اشاره به مصوبات سفرهای وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان، گفت: از جمله این مصوبات، اردوگاه سپبهد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی در جوار مزار این سردار شهید است.
کد خبر: ۵۰۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ - 23January 2022

اه‌اندازی اردوگاه «راهیان نور» دانش‌آموزی «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «رضا رضایی» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، امروز (یک‌شنبه) در مراسم معارفه رئیس جدید اداره آموزش و پرورش رفسنجان، با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: رفسنجان دیار فاتحان اروند و شهدای گران‌قدری است که نام آن‌ها بر تارک تاریخ می‌درخشد و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بار‌ها از آن‌ها خاطره گفته و یاد و نام آن‌ها را گرامی داشته است.

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، افزود: بچه‌های ما در سال ۶۴ در چنین روز‌هایی، بدن‌هایشان یخ زده و در اروند آسمانی شدند و اجساد مطهرشان هم برنگشت؛ بنابراین اگر این مسؤولیت‌ها با تلاش و کوشش همراه باشد، جای تبریک دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وقت نمی‌شناسد، افزود: آموزش و پرورش نیاز به ۱۷، ۱۸ ساعت کار در روز دارد که مجموعه بسیار عظیم نسل نوجوان و جوان و نوآموز ما را تربیت کند.

رضایی خاطرنشان کرد: رفسنجان یکی از مناطقی است که از نظر شرایط اقتصادی نعمت‌های فراوانی دارد و از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در این شهرستان باید استفاده شود. ۸۰ درصد از جمعیت کشور، استان و شهرستان مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم و مدیر برای آینده تربیت کنیم، این موضوع در آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

وی با اشاره به مصوبات سفرهای وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان، افزود: از جمله این مصوبات اردوگاه سپبهد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی در جوار مزار این سردار شهید است که اگر به سرانجام برسد، در بحث گردشگری مذهبی که مردم برای زیارت مزار سردار دل‌ها می‌آیند، مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: مصوبه دیگری که در شورای آموزوش و پرورش استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش رقم خورد؛ نوسازی مدارس است که ظرف مدت سه سال فضای آموزشی استان را به سطح متوسط کشوری برساند. همچنین پروژه‌های بالای ۵۰ درصد باید تا پایان سال ۱۴۰۱ با اولویت خوابگاه‌های دانش‌آموزی تکمیل شوند.

رضایی به مسائلی از جمله حضور مدیران و معلمان در نماز‌های جماعت مدارس، حجاب و عفاف، استفاده از ظرفیت خیران، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و سند تحول بنیادین پرداخت و در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: سند ننگین ۲۰۳۰ نباید جایگاهی در مدارس داشته باشد و اگر چنین موردی وجود داشته باشد، به‌شدت با آن برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار