وصیت‌نامه شهید «خسرو قادری»؛

منافقان و ریاست‌طلب‌ها را در بسيج راه ندهید

شهید «خسرو قادری قمصری» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «از برادران بسيج خواهش می‌کنم منافقان و ریاست‌طلب‌ها را در بسيج راه ندهند.»
کد خبر: ۵۰۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴ - 24January 2022

منافقان و ریاست‌طلب‌ها را در بسيج راه ندهیدبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «خسرو قادری قمصری» دوازدهم تیر سال ۱۳۴۵ در تهران دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد؛ سپس از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در تاریخ پنجم تیر سال ۱۳۶۱، در شلمچه به شهادت رسید؛ اما پیکرش مفقود بود تا اینکه اواخر دی‌ماه سال جاری، هویت او شناسایی شد و به میهن بازگردانده و در گلزار شهدای امامزاده طاهر (ع) به خاک سپرده شد.

در ادامه وصیت‌نامه این شهید را می‌خوانید:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

 الذين آمنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندا... و اولئك هم الفائزون. «توبه، آیه ۲۰»

ترجمه: آنان که ايمان آوردند و از وطن هجرت گزيدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد كردند، آن‌ها را نزد خدا مقام بلندى است و آنان بالخصوص سعادتمندان دو عالم‌اند.

با سلام و درود بيكران به رهبر عزيزم، امام امت و با سلام و درود بی‌پایان به شهداى صدر اسلام تاكنون، ضمن عرض ادب و سلامتى شما پدر و مادر عزيزم، اینجانب به عرض می‌رسانم كه مدتى است كه می‌خواهم اسرارى را فاش نمايم؛ اسرارى كه خداوند به حضرت محمد ابن عبدالله (ص) فرمود، آن را براى شما بازگو نمايم.

حضرت رسول‌الله (ص) فرمودند: چيست كه به هر فرد مسلمان واجب شده است و در روايات بسيار زيادى كه از ائمه هدى (ع) نقل شده است. حضرت رسول‌الله در دنباله حديث معروف خود می‌فرماید: كسى كه بدون وصيت از دنيا برود از دين من نمرده است و براى هر فرد مسلمان واجب شده است كه وصيت نمايد. من اين امر را واجب دانسته‌ام و من جزئى از امت و رسول خدا هستم و بايد اين امر را اجرا نمايم.

پدر و مادر عزيزم من فرزندى از شما هستم كه هدف خود را شناخته‌ام و در راه هدفم كه همان رسيدن به الله و به‌سوی خداست، قدم برداشته‌ام و تا آخرين قطره خونم در همين هدف جان‌فشانی مى‌كنم. اولين وصيتم كه به عرض شما می‌رسانم اين است كه هيچ‎وقت خدا را فراموش نكنيد و از دين او كه همان اسلام راستين است، پاسدارى و نگهبانى كنيد.

دومين وصيتى كه مختصراً به عرض شما می‌رسانم، اين است كه براى امام امت و براى سلامتى و طول عمر او و پيروزى نهايى انقلاب اسلامى و پيروزى رزمندگان اسلام دعا بفرماييد. سومين وصيتى كه دارم اين است كه پدر و مادر عزيزم و خانواده محترمم اگر من ‌در راه خدا كشته شدم براى من نگران نباشيد، اگر جنازه‌ام پيدا نشد دولت را به زحمت نيندازيد كه براى پيدا كردن جسد من بروند.

حسين و ۷۲ تن از يارانش در صحراى سوزان و خشک كربلا شهيد شدند و كسى نبود كه جنازه حسين را دفن كند، او مظلوم شهيد و مظلوم دفن شد؛ به دست پابرهنه‌های ضعيف دفن شد و اما جسدهاى شهداى ديگر كه در كربلاى ايران محو گرديدند و هنوز پيدا نشدند. مادر عزيزم من حسينيم و حسينى به دست كافران شهيد می‌شوم.

پاسدارم، سنگر من كربلاست

رهبر من روح‌الله است

الله‌اکبر اى مادر من دوره وصالت تو در راه رسالت 

الله‌اکبر مادر اگر سراغم می‌خواهی بيایى ديگر توى جبهه نيا ديگه تو خونمون نيا

سراغمو از كوه و دشت و صحراى بهشت زهرا بگیر الله اكبر

پدر و مادر عزيزم تقاضا می‌کنم كه هر شب جمعه اگر می‌توانید به بهشت زهرا برويد و براى شهدا فاتحه بخوانيد و همچنين سر قبر پسرخاله‌ام نيز برويد. ديگر در نماز جمعه و جماعت و در دعاهاى توسل و كميل شركت كنيد و مادرم را حتماً به مراسم نماز جمعه و جماعت و دعاهاى توسل و كميل ببريد. این‌ها همه واجب هستند ولى شما را مجبور به مستحبات نمی‌کنم ولى مستحبات را هم فراموش نكنيد.

به دوستان و آشنايان و همسايگان خود خوبى كنيد و از حال و احوال آن‌ها باخبر باشيد. برويد پيش خانواده شهدا و از آن‌ها عيادت كنيد. از برادران بسيج خواهش می‌کنم منافقان و ریاست‌طلب‌ها را در بسيج راه ندهند. در خاتمه التماس دعا دارم و از تمامى شما خواهش می‌کنم امام را دعا كنيد و از خدا بخواهيد كه او را براى ما تا انقلاب مهدى نگهدارد.

آخرين لحظه‌های عمر من است          

اى نور چشمان توام مادر خداحافظ                   

جان می‌دهم در سنگرم     

مادر خداحافظ بی‌یاور و بی‌یاور اى مادر              

افتادم از يار افتاده‌ام از يار

شد قطعه‌قطعه پيكرم مادر خداحافظ               

روييده از خونم لاله‌ها در سنگرم

گلستان است اين زخم فراوان            

مانند غنچه پرپرم مادر خداحافظ                

در آخرين لحظه بشنو پيام من

بر تو سلام من جان‌نثار رهبرم مادر خداحافظ

با درود و سلام نثار تمامى شهداى اسلام از صدر اسلام تاكنون

فرزند شما خسرو قمصرى

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار