به گزارش گروه اجتماعی دفاعپرس، سردار «مهدی معصومبیگی» رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور در جریان بازدید از پلیس پیشگیری انتظامی استان مرکزی، مرکز نظارت و پايش هوشمند پلیس پیشگیری و کلانتری ۱۱ شهرستان اراک در ارتباط تصویری و برخط با مسئولان قضائی استان روند ارائه خدمات انتظامی و قضائی هوشمند به شهروندان را مورد ارزیابی قرار داد.
وی در این ارتباط تصویری با بیان اینکه تداوم و تعميق نهضت خدمترسانی عمومی بين انتظامی کشور و دستگاه قضائی زمينهساز افزایش رضایتمندی مردم از نظام اسلامی و موفقيت در مأموريتهای مشترک است، افزود: پلیس پیشگیری از جمله پلیسهای پیشتاز در امر خدماترسانی الکترونیکی است که حسب بیشترین تعامل و حجم مراجعان و ارتباطی که با شهروندان دارد، هوشمندسازی خدمات برای آسایش و رفاه مردم را در دستور کار خود قرار داده است.
تجهیز کلانتریها به زیرساختهای تحقیق و بازجویی
این مقام ارشد انتظامی، تحقیق و بازجویی برخط و تصویری متهمان از طریق زیرساخت های ایجاد شده در کلانتریها را از جمله گام های ارزشمند پلیس پیشگیری در معرفی پلیس هوشمند و خدمات غیرحضوری الکترونیکی عنوان کرد و ادامه داد: تسریع در تعیین سرنوشت پروندهها، صیانت از کارکنان، کاهش هزینهها، جلوگیری از فرار متهمان، مکانیزه شدن ارتباط کلانتریها با مراکز قضائی و افزایش رضایتمندی مردم بخشی از دستاوردهای راه اندازی سامانه بازجویی برخط از افراد متهم در کلانتریهاست.
سردار معصومبیگی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر فراهم شدن امکان پیگیری غیر حضوری سرنوشت پروندههای تشکیل شده در کلانتریها، سامانه دادرسی الکترونیکی از متهمان نیز در کلانتریهای هشت استان تهران، مرکزی، خراسان رضوی، مازندران، گیلان، کرمانشاه، همدان و قم بطور آزمایشی راه اندازی شده است و در تلاش هستیم تا در آینده این طرح را در سراسر کشور و همراه با سایر سامانه های هوشمند قابل بهره برداری جلو ببریم.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه بحمدالله تکریم مردم ایران اسلامی با ارائه خدمات انتظامی هوشمند از روند رو به رشد و موفقی برخوردار است، خاطرنشان کرد: خدمتگزاری شبانه روزی پلیس به مردم حاصل تعهد و مسئولیت ایمانی، انسانی و سازمانی کارکنان است که قدردان این توفیق و عطیه الهی «خدمت به مردم و امنیت جامعه» هستیم.
انتهای پیام/ 241