رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد

اعزام تمام کارکنان سازمان بسیج به اردوهای جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور تمام کارکنان سازمان بسیج مستضعفین برای حضور داوطلبانه در اردوهای جهادی صورت گرفته و تا پایان مهرماه این عزیزان در اردوی جهادی یک هفته‌ای شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۵۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ - 27July 2015

اعزام تمام کارکنان سازمان بسیج به اردوهای جهادی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی، عبارت بود از وجود تفکر ارزشی و دینی در لایههای مختلف اجتماعی، اظهار کرد: رویکرد جهادی و انقلابی پایهگذار انقلاب است و جمهوری اسلامی با تکیه بر همین عنصر از موانع سختی چون تجاوز دشمن بعثی و تحریمها و فشارهای اقتصادی عبور کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف نورانی مستلزم توسعه رویکرد جهادی در همه دستگاههای مدیریتی نظام است، خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته با مطالبه و در خواست جدی کارکنان و اعضای ستاد سازمان بسیج مستضعفین برای فراهم آوردن حضور آنها در اردوهای جهادی و خدمترسانی به مردم محروم روبرو بودیم؛ به همین خاطر بخش عمده ای از کارکنان این مطالبه و توقع جدی را داشتند که برای حضور آنها در مناطق محروم برنامهریزی صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در همین رابطه افزود: با تدبیری که توسط ریاست سازمان بسیج مستضعفین اندیشیده شد، در پاسخ به این مطالبات، برنامهریزی های لازم برای حضور تمام کارکنان اقشار، معاونت ها و رده های سازمان بسیج مستضعفین در اردوی جهادی صورت گرفته است؛ به نحوی که تا پایان مهرماه همه کارکنان سازمان، در اردوی جهادی یک هفته ای شرکت خواهند کرد.

سردار غلامی حضور کارکنان سازمان بسیج مستضعفین در اردوی جهادی یک هفتهای را داوطلبانه و غیر اجباری خواند و گفت: این برنامهریزی به درخواست خود کارکنان صورت گرفته و اجباری برای شرکت در آن وجود ندارد، با این وجود برآورد ما این است که به جز عزیزانی که ممکن است با برخی مشکلات یا گرفتاری های شخصی روبرو شوند، تقریبا همه کارکنان در این اردوها شرکت خواهند کرد.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین را دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: سپاه و بسیج به عنوان مجموعه های جهادی پیشتاز انقلاب اسلامی، بیش از همه دستگاه ها نیازمند تعمیق و توسعه فرهنگ جهاد و خدمت رسانی به مردم در میان کارکنان خود هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین با برخورداری از اقشار تخصصی بسیج نظیر مهندسین عمران، صنعت، کشاورزی، پزشکان و... از بالاترین تخصص ها برخوردار است، اظهار کرد: در این اردوهای جهادی یک هفته ای، علاوه بر خدمترسانی به مردم محروم، به دنبال احیاء فرهنگ ارزشمند کار و تلاش در کشور هستیم؛ زیرا مطالبه سازمان بسیج مستضعفین از بسیج سازندگی این است که با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی که به نقاط مختلف کشور سفر می کنند، نقشآفرینی جدی در مسیر احیاء دوباره فرهنگ کار و تلاش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تلفیق توانمندی متخصصین بسیج با ظرفیتهای گروههای جهادی می تواند تحولی مهم در فرهنگ کار بوجود آورد، خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی علاوه بر ارائه خدمات گوناگون عمرانی و فرهنگی، به دنبال این هستیم که به مردم بیاموزیم چگونه از ظرفیت های خالی و غیر فعالِ در اختیارشان برای ایجاد شغل و کسب درآمد استفاده کنند، بسیج سازندگی همچنین به دنبال این است که با ایجاد مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زودبازده در تحقق اقتصاد مقاومتی سهم خود را ادا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار