رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حضرت زهرا (س) نخستین جهادگر مکتب «جهاد تبیین» است

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: نخستین بنیانگذار و مدافع حرم، حضرت زهرا (س) و نخستین شهید مدافع حرم نیز خود آن حضرت است. در مکتب «جهاد تبیین» هم حضرت زهرا (س) نخستین جهادگر است.
کد خبر: ۵۰۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ - 24January 2022

حجت‌الاسلام محمدحسنیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه جشنواره زوج‌های جوان نیروی پدافند هوایی ارتش که به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق برگزار شد با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: سوره کوثر در شأن حضرت فاطمه (س) است؛ کوثر یعنی کسی که وجودش خیر پرشمار است.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) حلقه اتصال بین نبوت و امامت است؛ چرا که همه امامان معصوم (ع) بعد از حضرت علی (ع) از نسل حضرت زهرا (س) هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: طبق آمار، ۱۵۰ میلیون نفر در دنیا افتخار سیادت و انتساب به خاندان امامت را دارند که همه از برکت وجود حضرت زهرا (س) است و از این تعداد شش میلیون نفر در ایران هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اضافه کرد: برخی از این افراد هرکدامشان یک دنیا هستند، از جمله امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در ایران، آیت الله سیستانی در عراق، سیدحسن نصرالله در لبنان و بدرالدین حوثی در یمن.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم تربیت شدگان مکتب فاطمی هستند، خاطرنشان کرد: نخستین بنیانگذار و مدافع حرم، حضرت زهرا (س) و نخستین شهید مدافع حرم نیز خود آن حضرت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در مکتب «جهاد تبیین» هم حضرت زهرا (س) نخستین جهادگر است. اگر جهاد تبیین حضرت فاطمه (س) نبود، شاید امروز یک داعشی بودیم که از قتل عام لذت می‌بردیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: امروز یکی از رسالت‌های زنان که در انقلاب و در دفاع مقدس هم پیشتاز بودند، این است که در جهاد تبیین هم پیشتاز باشند و روز زن وقتی مبارک است که «فاطمی» شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تشکیل زندگی مشترک و حفظ بقا و دوام آن راحت نیست، افزود: رعایت احترام، اظهار محبت و وظیفه‌شناسی متقابل محکم‌کننده پایه‌های زندگی مشترک است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: رازداری، وفاداری و صبوری متقابل از دیگر مواردی است که در استحکام و دوام زندگی نقش دارد.

چهارمین جشنواره زوج‌های جوان پدافند هوایی ارتش از روز شنبه هفته جاری با حضور ۵۰ زوج به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در مشهد آغاز شد و صبح امروز پایان یافت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار