در آمل؛

کتاب «زمستان چهارده سالگی» رونمایی شد

کتاب «زمستان چهارده سالگی» با موضوع زندگی شهید «سید طاهره هاشمی» از شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن، امروز در آمل رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ - 24January 2022

رونمایی از کتاب «زمستان چهارده سالگی» در آملبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، مراسم گرامیداشت میلاد دخت نبی خانم فاطمه زهراء (س) و حماسه مقاومت مردمی ششم بهمن سال ۶۰ به همت کمیته بانوان ستاد حماسه ششم بهمن آمل در مصلی نماز جمعه این شهر با خیر مقدم‌گویی ثریا کمالی تنها بانوی نماینده زنان در شورای اسلامی آمل و حضور خانواده شهداء و مسئولین بهمراه رونمایی ازکتاب زمستان چهارده سالگی برگزار شد.

«عصمت هاشمی» خواهر شهید «سید طاهره هاشمی» تنها بانوی شهیده مقاومت حماسه ۶ بهمن سال ۶۰ آمل در سخنانی با تبریک ایام گرامیداشت زن و مقاومت مردم حماسه ساز شهر هزارسنگر به بیان نقش زنان در صحنه‌های ایثار و شهادت پرداخت و اظهار داشت: خداوند منان پیامبر را اسوه و الگوی همه مومنان عالم قرار داد و منزلت اهل بیت چیزی نیست جزء تبعیت از خط مشی رسول الله.

وی تصریح کرد: حضرت زهراء سلام الله علیها در ولایت لیله القدر است و در سیاست پرچمدار مبارزه با ظلم و نفاق و انحراف در جامعه جاهلیت آن زمان که بعنوان یک بانوی مبارز برای زنان عرصه مقاومت الگوی بارزی خواهد بود.

هاشمی همچنین از خصوصیات خواهر شهیده خود طاهره هاشمی اینگونه گفت: طاهره که بعنوان دختر نوجوان ۱۴ ساله تازه خود را شناخته بود بسیار معتقد و اهل انجام فرایض بود.

وی به کمک رسانی شهیده طاهره هاشمی به مستمندان اشاره کرد و افزود: با بچه‌های محل صندوقی را تهیه و برای نیازمندان کمک‌های مالی یا بصورت ارزاق جمع آوری می‌کرد.

این خواهر شهید آملی، طاهره را در مقاله نویسی و طراحی نیز دختری فعال معرفی کرد و خاطرنشان کرد: طراحی‌های طاهره گویای صحنه‌های مبارزه با ظلم استکبار هست و قلمش بیانگر مظلومیت مردم زمانه خودش که در حال حاضر درمجموعه‌ای این آثار جمع شده است.

هاشمی تاکید به الهامات شهادت بر خواهرش بیان داشت: چند شب قبل از شهادتش خواب شهدای ترور ۷ تیر و شهید بهشتی را دیده بود و صبح برای مادر و من آن خواب را تعریف کرد و مادر در جوابش گفت: اینقدر که سرت به این کار‌ها مشغول است این خواب را دیدی و طاهره آن زمان واقعا میل شهادت داشت و همیشه کتاب‌های شهید مطهری را برای بچه‌های محل می‌خواند.

در حاشیه این مراسم نیز از کتاب «زمستان چهارده سالگی» که در خصوص شهیده طاهره هاشمی است رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار