از سوی معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران اعلام شد

فراخوان گسترده حضور مردم مازندران در مراسم تشییع 30 شهید غواص و خط شکن

مازندران، پانزدهم لغایت بیستم مردادماه امسال، میزبان 30 شهید گلگون کفن غواص و خط شکن خواهد بود که مراسم تشییع این کبوتران آسمانی به مدت شش روز در شهرهای مختلف مازندران انجام می شود و پیکر مطهر آنها در 13 شهرستان استان به خاک سپرده خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ - 27July 2015

فراخوان گسترده حضور مردم مازندران در مراسم تشییع 30 شهید غواص و خط شکن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان رسانه ها، صدا و سیما، هنرمندان و همه نهادهای فرهنگی را در جهت زمینه سازی برای استقبال شکوهمند مردم استان از شهدای غواص و خط شکن به صورت گسترده فراخواند.

معاون استاندار، بیان داشت: بی گمان؛ مردم مازندران، یکی از زیباترین تجلی های حضور در استقبال از شهدای غواص و خط شکن و پرچمداران شرف، جوانمردی، فضیلت، ایمان و استقلال کشور را رقم خواهند زد.

یونسی، خاطر نشان ساخت: مازندران در این حماسه حضور نشان خواهد داد که بی دلیل از آغاز، دلباخته آل الله و پناهگاه فرزندان پیغمبر (ص)  نبود.

وی با اشاره به این که واژه شهید از شهادت می آید، عنوان کرد: هر شهید گلگون کفن، شهدِ بندگی خدا و اطاعت از ولایت، شهدِ خدایی شدن، مقاومت، پاکی و ایثار را با خود خواهد آورد و مازندران در آن روز، رنگ و بوی خدایی خواهد گرفت و این اجر عظیم، ذخیره بزرگ برای آخرت مردم مومن و شهید پرور مازندران خواهد بود.

معاون استاندار مازندران، با تاکید بر این که همه دستگاه های اجرایی باید در این رخداد حماسی پای کار بیایند، اظهار نمود: مدیران، امکانات و تجهیزات لازم را در خدمت ستاد برگزاری تشییع و وداع با 30 شهید گمنام غواص مازندران قرار دهند و نهایت اهتمام را در این راستا به عمل آورند.

رئیس کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان، با بیان این که یکی از مهم ترین پاسداشت های فرهنگی کشور در حال رقم خوردن است، افزود: رسانه ها با انتشار ویژه نامه هایی، روح حماسی حضور مردم را منعکس کنند و با اطلاع رسانی از حضور مردم و مسئولان، در جهت ترویج ارزش های شهید و شهادت تلاش نمایند.

وی حضور در این برنامه شکوهمند را یک تکلیف شرعی، عرفی، اخلاقی و وجدانی خواند و ابراز نمود: ائمه جمعه و جماعات، علماء، هنرمندان، اهل فضل و نخبگان برای هرچه باشکوه تر شدن این برنامه پای کار بیایند و هنرمندان این سوژه آسمانی را دستمایه کار اصیل هنری قرار دهند.

در ادامه این جلسه علی شادمان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به نقش موثر برنامه  ششم توسعه در تصویب قوانین، آیین نامه ها و راهبردهای اجتماعی و فرهنگی، خاطر نشان ساخت: لازم است در تصویب این برنامه دقت کافی صورت گیرد و با بررسی های کارشناسانه نهایی شود.

گفتنی است؛ در این جلسه که برخی مدیران ستادی استانداری و مدیران کل و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارایه گزارش از برنامه های دستگاه متبوع در این راستا پرداختند و اعضاء، نقظه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها