برقراری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی کارکرد‌های سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۰۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ - 25January 2022

برقراری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین ساجدی‌نیا» معاون عملیات فرماندهی انتظامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با گریزی بر پیشینه راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اظهار داشت: در راستای تحقق فرامین فرماندهی معظم کل قوا با توجه به فراوانی، تنوع و گسترش ماموریت‌های فرماندهی انتظامی در سراسر کشور، در تاریخ ۲۰ مهر سال ۷۹ فوریت‌های پلیسی با شماره تلفن ۱۱۰ در کشور راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

وی افزود: اینک با گذشت بیش از ۲۰ سال از عمر این اقدام موفق، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تماس با مراکز ۱۱۰ در سراسر کشور برقرار می‌شود که از این تعداد، ۵۸ درصد منجر به عملیات‌های پلیسی می‌شود که بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آن‌ها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی ادامه داد: هم اکنون در ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه و هوشمندسازی فوریت‌های پلیسی، سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ رونمایی و راه اندازی شد.

سردار ساجدی نیا اضافه کرد: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به دو درصد از جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می‌دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی نبوده و علیرغم اقدام‌های بسیار خوب پلیس در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، تاکنون نتوانسته ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیاز‌های پلیسی این قشر برقرار کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه برخی از هموطنان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نمی‌باشند که امروز و با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت‌های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت برشمرد و افزود: ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیر‌های ارتباطی شهروندان با پلیس، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه و ... از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی است.

سردار ساجدی نیا در تشریح قابلیت‌های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ یادآور شد: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه (پیش شماره ۱۱۰ و کد استان) به عنوان مثال استان خراسان رضوی ۱۱۰۵۱، البرز ۱۱۰۲۶ و ... در تهران بزرگ ۱۱۰۱۱۰، دریافت پیامک در حوزه‌های عملیاتی و ... از قابلیت‌های این سامانه می‌باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار