معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:

نیروی پدافند هوایی در برخورد با تهدید هیچ هواگرد بیگانه‌ای مماشات نمی‌کند

امیر سرتیپ سپهری‌راد گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات متعدد، کشف، شناسایی و جنگ الکترونیک، آسمان کشورمان را تحت پوشش کامل امنیت خود قرار داده است.
کد خبر: ۵۰۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ - 25January 2022

نیروی پدافند هوایی در برخورد با تهدید هیچ هواگرد بیگانه‌ای مماشات نمی‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ابوالفضل سپهری‌راد» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز در جمع فرماندهان و کارشناسان متخصص و فنی مرکز اطلاعات و شناسایی این نیرو، اظهار داشت: پدافند هوایی ارتش به‌ویژه بعد از انقلاب اسلامی با تکیه بر توان و دانش داخلی نقش حیاتی و ارزشمندی در تامین امنیت آسمان ایران ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی سامانه‌های مختلف پدافند هوایی باعث خودکفایی و خود اتکایی نیروی پدافند هوایی شده است، تأکید کرد: در برخورد با تهدید هیچ نوع پرنده بیگانه‌ای مماشات و درنگ نمی‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: این نیرو با در اختیار داشتن سامانه‌های مختلف راداری، جمع‌آوری اطلاعات، سامانه‌های جنگ الکترونیک، سامانه‌های لیزری و الکتروسایبر که در بیش از سه هزار و ۶۰۰ نقطه از کشورمان گسترش دارند، آسمان کشور را در پوشش کامل پدافند هوایی قرار داده است.

امیر سپهری‌راد با اشاره به اینکه در مراکز آموزشی و دانشگاهی نیروی پدافند هوایی ارتش، مهارت‌محوری در اولویت است، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های روزافزون و تحسین‌برانگیز پدافند هوایی و ارتقای بیش از پیش علوم پدافندی در این نیرو نویدبخش آینده‌ای بسیار درخشان و اقتداری با صلابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه در سایه پیشرفت علمی است که یک کشور در عرصه جهانی ممتاز می‌شود، تصریح کرد: در نیروی پدافند هوایی توجه و اهتمام به آموزش، پژوهش، توسعه علمی و مهارت کارکنان پدافند هوایی از جمله راهبرد‌های اساسی است و این مرکز تلاش می‌کند به‌عنوان مرجع پدافند هوایی در نیرو‌های مسلح، پدافند ارتش را در تمام حوزه‌ها توسعه داده و توان و آمادگی رزم این نیرو را حفظ کند و ارتقا دهد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار