رییس سازمان امور موزه‌­ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

موزه دفاع مقدس در ۲۳ استان ساخته شده است

سردار «ستوده» گفت: موزه دفاع مقدس در ۲۳ استان کشور ساخته شده است.
کد خبر: ۵۰۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ - 26January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، سردار «سید حسین ستوده» امروز در جلسه بررسی روند پیشرفت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس در ۲۳ استان کشور ساخته شده است که ۲۰ مورد آن مربوط به ۱۰ سال گذشته است، اظهار داشت: چهار مورد آن قبل از ریاست سردار «کارگر» ساخته شده است.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس گفت: طبق برنامه‌ریزی ۱۰ استان در سال ۱۳۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هشت مورد آن در سال ۱۳۹۹ و یک مورد نیز در اسفند‌ در خراسان شمالی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: قرار بود که موزه استان زنجان در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت مالی افتتاح موزه زنجان به سال بعد موکول شد، تصریح کرد: موزه زنجان به صورت فازبندی افتتاح خواهد شد که کتابخانه و بخش اداری جزو فاز نخست است.

استاندار زنجان نیز ضمن تأکید بر همکاری بیشتر در ساخت و تکمیل موزه شهدا بیان کرد: متاسفانه نسل جدید آشنایی زیادی با دفاع مقدس ندارند که باید این بستر فراهم شود.

«محسن افشارچی» با اشاره به اینکه معتقدم یک گسست نسلی با دفاع مقدس رخ داده است، افزود: حداقل در استان زنجان در تلاش هستیم که این شکاف و گسست حل شود و یکی از راه‌حل‌های آن ساخت موزه است که من تاکید زیادی به آن دارم.

وی تصریح کرد: استانی شدن موزه به خاطر این بوده است که هر استان به اقتضای امکاناتش نقش خاصی در جنگ داشته است؛ طراحی و تولید محتوا در موزه اصل و است و ساخت بنا امکانی برای ارائه محتوا است. باید از تجربه بازنمایی عملیات‌ها که بصورت میدانی و به همت سپاه انصارالمهدی (عج) انجام می‌گرفت در این اقدام فرهنگی و موزه‌آرایی بهره جست تا به این مرکز به یک جاذبه گردشگری در استان تبدیل شود.

در پایان جلسه حکم ریاست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حکم ریاست هیئت امناء مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با امضای سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، توسط سردار «سید حسین ستوده» به «محسن افشارچی» استاندار زنجان اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار