رئیس ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت استان سمنان:

«بیانیه گام دوم انقلاب» مهم‌ترین نرم‌افزار گفتمان انقلاب اسلامی است

«ریواده» با بیان این‌که مردم، ثروت اصلی جمهوری اسلامی هستند که باید در راستای حراست و صیانت از آن بکوشیم و آن را با ارزش‌های دفاع مقدس پیوند دهیم، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان مهم‌ترین نرم‌افزار گفتمان انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها مردم و مردم‌داری است.
کد خبر: ۵۰۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 26January 2022

«بیانیه گام دوم انقلاب» مهم‌ترین نرم‌افزار گفتمان انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «احمد ریواده» رئیس ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت استان سمنان در پنجمین جلسه ستاد بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ استان که با حضور سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیران کارگروه‌های تخصصی و فرمانداران شهرستان‌ها به‌صورت ویدئو کنفرانس، در آستانه دهه فجر در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت باید در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، اتکا به آرمان‌های انقلاب و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و سرمایه‌های عظیم فرهنگی، طی برنامه‌ریزی مدون برای نسل‌های آینده تبیین شود.

وی افزود: مردم، ثروت اصلی جمهوری اسلامی هستند که باید در راستای حراست و صیانت از آن بکوشیم و آن را با ارزش‌های دفاع مقدس پیوند دهیم و در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان مهم‌ترین نرم‌افزار گفتمان انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها مردم و مردم‌داری است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری سمنان تصریح کرد: امروز بیش از هرزمان دیگری نیاز به تبیین و روایت‌گری ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه داریم که انتقال آرمان‌های شهدا یکی از موثر‌ترین این موارد است.

این مسئول با بیان این‌که تمامی توجهات در برنامه‌ریزی‌ها باید معطوف به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد و از تمام ظرفیت‌ها برای تبیین گفتمان انقلاب استفاده شود، ادامه داد: به منظور تبدیل گفتمان انقلاب اسلامی به یک جریان پویا در متن جامعه، باید از بستر ظرفیت‌های روز، از جمله مکانیزم‌ها و برنامه‌های موجود برای آموزش و زمینه‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و نیاز است تا ظرفیت عظیم فرهنگی استان برای جریان‌سازی فرهنگی همواره مورد توجه باشد.

رئیس ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت استان سمنان با بیان این که ضرورت دارد از بستر‌های جدید آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت استفاده شود، ادامه داد: مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس، سنگر‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها و فضا‌های موجود و ضمن برنامه‌ریزی دقیق و مدون، برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بکوشیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا از زبان هنر، طلاب و سایر ظرفیت‌های ارزشمند موجود، برای انتقال این مفاهیم در کمترین زمان ممکن و نفوذ بالا بهره‌گیری شود تا شاهد تحقق اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کل استان سمنان باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: کارگروه‌های شهرستانی و سایر کمیته‌ها و کارگروه‌های عضو ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت استان سمنان، مستندسازی‌های صورت‌گرفته را برای ارزیابی بهتر اقدامات و امور، به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار