حجت‌الاسلام‌ حاتمی در مراسم یادبود شهید کوهساری:

شهدای مدافع حرم به دست بدترین افراد که باقیمانده خوارج هستند به شهادت رسیدند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید کوهساری و دیگر شهدای مدافع حرم، به دست بدترین افراد، که باقیمانده نسل خوارج هستند به شهادت رسیدند. داعش و جریان تکفیری که در منطقه دست به جنایات زیادی زده‌اند دنباله‌رو خوارج زمان امیرالمؤمنین (ع) هستند.
کد خبر: ۵۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ - 28July 2015

شهدای مدافع حرم به دست بدترین افراد که باقیمانده خوارج هستند به شهادت رسیدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت شهادت شهید جواد کوهساری که در 26 تیرماه سال جاری در دفاع از حرم آل الله در فلوجه عراق به شهادت رسید مراسم یادبودی با حضور اقشار مختلف مردم مشهد در مسجد الله برگزار شد.

در این مراسم حجتالاسلاموالمسلمین سید اسماعیل حاتمی از اساتید حوزه ضمن برشمردن ویژگیهای شهدا گفت: سه گروه در قیامت حق شفاعت دارند. این سه گروه عبارتاند از انبیاء، علما و شهدا. خداوند در قیامت به شهدا این حق را داده است که در کنار علما قرار بگیرند و جمعی را شفاعت کنند و این نشان از این دارد که خداوند چه مقام و جایگاهی برای شهیدان در نظر گرفته است.

وی افزود: شهید کوهساری و دیگر شهدای مدافع حرم، به دست بدترین افراد، که باقیمانده نسل خوارج هستند به شهادت رسیدند. داعش و جریان تکفیری که در منطقه دست به جنایات زیادی زدهاند دنبالهرو خوارج زمان امیرالمؤمنین (ع) هستند. آنها به نام اسلام و مسلمان و با بر زبان آوردن ذکر لاالهالاالله اقدام به مسلمان کشی کردهاند که این بدترین کار آنها است که از نام اسلام سوءاستفاده میکنند.

حجتالاسلاموالمسلمین حاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام که پیامبر رحمت و مهربانی حضرت رسول اکرم (ص) آن را برای بشریت به ارمغان آورد حتی برای حیوانات نیز احترام و ارزش قائل است و اجازه نداده که حتی به این موجودات هم ظلم شود، چه برسد به انسان که اشرف مخلوقات است، اما داعش به نام مذهب و دین و بهراحتی مردم را قربانی میکند.

استاد حوزه، هدف از اقدامات جنایتکارانه دشمنان در منطقه را نشان دادن تصور نادرستی از اسلام در جهان دانست و اظهار داشت: دشمنان در پی آن هستند تا اسلام را وارونه به جهان نشان دهند چون به این نتیجه رسیدهاند که اگر اسلام آنگونه که است به جامعه جهانی معرفی شود اسلام تمام دنیا را فرامیگیرد و مستکبرین دیگر قادر به ادامه حکومت مستبدانه خود نیستند، بنابراین برای جلوگیری از گسترش اسلام دست به اینگونه اقدامات زدهاند تا نوعی اسلام هراسی در جهان به وجود بیاورند.

در ادامه این مراسم، ذاکران و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار