امام جمعه مراغه:

مردم یمن مقاوم و صبور هستند

آیت‌الله «پورمحمدی» گفت: مردم یمن مقاوم و صبور هستند و تا به امروز با امکانات کم و دست خالی در مقابل حملات ایستادگی کردند.
کد خبر: ۵۰۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ - 28January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ائتلاف سعودی این هفته در عرض سه ساعت بیش از ۶۰ بار یمن را بمباران کردند و متاسفانه دنیا همچنان سکوت اختیار کرده است.  جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربستان و امارات روز جمعه یک زندان در استان صعده را بمباران کردند و در نتیجه آن، ۸۲ نفر شهید و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه ائتلاف سعودی می‌خواهد زیرساخت‌های یمن را نابود کند، خاطرنشان کرد: از کسانی که خود را حاکم دنیا می‌دانند بعد از این حملات خبری نشد و همچنان شاهد کشتار مرد مظلوم یمن هستیم.

امام جمعه مراغه بیان کرد: در مقابل این حملات وحشیانه، یمنی‌ها نیز پاسخ کوبنده‌ای به عربستان و همکار آن امارت دادند. مردم یمن مقاوم و صبور هستند و تا به امروز با امکانات کم و دست خالی در مقابل حملات ایستادگی کردند. متاسفانه مردم یمن فقیر هستند و در طول سال‌های اخیر بسیاری از کودکان در این کشور به علت فقر و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با محکومیت شدید حملات امارات و عربستان سعودی و کشورهایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، اضافه کرد: آنها چگونه سر خود را بالا نگه می‌دارند و چگونه جواب شهدا را خواهند داد.

امام جمعه مراغه در ادامه به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: مردم ایران اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ استقبال بی‌نظیری از امام راحل داشتند که در تاریخ بی‌سابقه است. امسال هم برنامه‌های دهه فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها