آمریکا درباره ابعاد مختلف شهادت «عمر اسعد» از اسرائیل توضیح خواست

یک شبکه عبری‌زبان گزارش داد که آمریکا در پیامی از ارتش رژیم صهیونیستی خواسته توضیحاتی را درباره ابعاد مختلف شهادت «عمر اسعد» سالمند فلسطینی که حدود دو هفته قبل به شهادت رسید، ارائه دهد.
کد خبر: ۵۰۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ - 29January 2022

آمریکا درباره ابعاد مختلف شهادت عمر اسعد از اسرائیل توضیح خواستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه عبری‌زبان «کان» به نقل از برخی منابع اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه پیامی را برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال کرد که حاوی سوالات مهمی درباره این واقعیت بود که تحقیقات درباره مرگ (شهادت) «عمر اسعد» هنوز کامل نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز پاسخ داد که تحقیقات به سرعت در دست انجام هستند و به این پرونده رسیدگی جدی می‌شود.

اسعد ۸۰ ساله که تابعیت آمریکایی نیز داشت، در جریان یورش سربازان اسرائیلی به روستایش جلجلیا واقع در شمال رام‌الله به شهادت رسید. او شب هنگام در حال بازگشت از منزل یکی از اقوام خود بود که با یورش سربازان اسرائیلی به روستایش مواجه شد و پس از درگیری با آن‌ها و بازداشت و ضرب و شتم به شهادت رسید.

پزشکی قانونی فلسطین در گزارش خود اعلام کرد، پس از تشریح جسد اسعد، آثار ۱۰ ضربه، خراشیدگی قرمزی و کبودی در نقاط مختلف بدن او از جمله سرش مشاهده شدند.

در ادامه گزارش پزشکی قانونی فلسطین آمده است: خراش‌ها و کبودی‌های دو دست نتیجه خشونت خارجی و سرخی اطراف مچ دست‌ها با بستن آن‌ها تطابق دارند، همچنین در مچ یکی از دست‌ها نیز بندی پلاستیکی دیده شد، ارتش اسرائیل معمولاً از این دستبند‌ها در بازداشت‌ها استفاده می‌کند. همچنین خونریزی داخلی در پلک بالا و پایین دو چشم مشاهده شد که احتمالاً ناشی از فشار به چشم‌ها در نتیجه استفاده از چشم‌بند است، علاوه بر این یک تکه پارچه که معمولاً ارتش اسرائیل از آن‌ها برای بستن چشم‌ها استفاده می‌کند، در لباس‌های اسعد یافت شد.

همچنین در گزارش کالبدشکافی وجود دو کبودی روی قسمت جلویی سر جسد تأیید شده و آمده است این کبودی‌ها ناشی از ضربه به سر هستند.

در پایان این گزارش نیز دلیل فوت ایست ناگهانی قلب ناشی از تنش‌های روانی به دلیل خشونت خارجی وارده اعلام شد؛ همچنین طبق این گزارش اسعد سابقه بیماری‌های مختلفی داشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها