مادر ۳ شهید از مشهدالرضا آسمانی شد

مادر شهیدان «عادل، خالق و جمال الحداد» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان حماسه آفرینش، به شهیدانش پیوست.
کد خبر: ۵۰۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 29January 2022

مادر ۳ شهید از مشهدالرضا آسمانی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس،  مرحومه «کوکب تقوی» مادر شهیدان «عادل، خالق و جمال الحداد»، پس از سال‌ها تحمل درد و رنج دوری از فرزندان رشیدش در سن ۸۸ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این اسوه صبر و مقاومت شنبه نهم بهمن پس از نماز ظهر و عصر در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار و پیکر این مادر فداکار در رواق دارالحجه حرم امام علی ابن موسی الرضا (ع) آرام گرفت.

خانواده تقوی (الحداد) که اصالتاً ایرانی هستند و در دوران انقلاب ساکن عراق بودند، به دلیل فعالیت و طرفداری از انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام خمینی (ره)، سه فرزند این خانواده توسط دولت بعث عراق در نجف دستگیر و پس از شکنجه‌های فراوان در سیاه چاله‌های این رژیم منحوس در اول شهریور ۱۳۵۹ در دیگ آب اسید انداخته شده و به مقام شهادت رسیدند.

همچنین داماد این خانواده «محمد خلیفاوی» در بغداد دستگیر و همراه برادران همسرش شهید می‌شود و همسرش «عالیه تقوی (الحداد)» و تنها فرزند خردسالش که دستگیر شده بودند پس از ۱۸ ماه شکنجه‌های مختلف از زندان ابوغریب عراق آزاد می‌شوند که از این خانواده یک فرزند به نام احمد به یادگار مانده است.

حاج حسین تقوی پدر شهیدان «عادل، خالق و جمال الحداد» در سال ۱۳۹۴ در سن ۸۳ سالگی آسمانی و طی مراسمی با شکوه در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی تدفین شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها