مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی آذربایجان شرقی در ۱۰۵ عملیات پدافندی دوران دفاع مقدس

امیر «عباسی» گفت: آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس در تمامی ۱۰۵ عملیات پدافندی، حضور مستمر داشت و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین نیز زیرمجموعه‌ی آن بودند.
کد خبر: ۵۰۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ - 29January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی امروز (شنبه) در همایش اساتید علوم و معارف اسلامی استان، اظهار داشت: آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار شهید و ۷۰ هزار پیشکسوت و رزمنده تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۵ شهید مدافع حرم در آذربایجان شرقی داریم که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از آذربایجان‌ شرقی به‌عنوان یکی از اولین استان‌ها در زمینه‌ی تعداد ایثارگران یاد می‌شود که بسیاری شهید شده و تعدادی نیز اکنون در مسئولیت‌های خطیر کشور در حال فعالیت هستند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی افزود: آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس در تمامی ۱۰۵ عملیات پدافندی، حضور مستمر داشت و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین نیز زیرمجموعه‌ی آن بودند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بازنشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس است که اساتید دانشگاه این مسئولیت را در بخش‌های مختلف دانشگاه و حوزه‌های علمیه بر عهده دارند.

امیر عباسی همچنین گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرساله جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه برگزار کرده و در مورد یکپارچگی دروس معارف در زمینه‌ی دفاع مقدس و جبهه مقاومت مطالب مفیدی را ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: اندیشکده و پژوهشکده خاورمیانه اخیراً جهان را در ۱۰ سال آینده تحلیل کرده است که بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵، ۵۴ درصد جمعیت در آسیا زندگی خواهند کرد، ۱۰ میلیارد مشترک تلفن همراه خواهیم داشت و ۶۰ درصد نیز در شهرها سکونت خواهند داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: علی‌رغم این تحوالات در حوزه‌ی کسب‌ و کار و اقتصاد نمی‌توان از امنیت چشم‌پوشی کرد؛ چرا که امنیت در هر زمانی یکی از مهمترین ارکان‌ دنیاست.

امیر عباسی در پایان تاکید کرد: باید از منافع و منابع ملی خود دفاع کنیم و مسئولان نظام برای کاهش تحریفات در حوزه‌ی دفاع مقدس باید با آنها مقابله کرده و با روش‌های موثر، تحریفات را از بین ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار