معاون هماهنگ‌کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه:

شهدا در عرصه‌های مختلف اثرگذار هستند

سردار صادقی گفت: شهید اثرش در رگ‌های جامعه باعث می‌شود آن اجتماع زنده بماند و در مسیر الهی گام بردارد. اثر شهید بعد از شهادتش بیشتر از قبل است و همه این‌ها را می‌توان در شعارهای امام حسین (ع) یافت و از آن الگو گرفت.
کد خبر: ۵۰۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ - 29January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از ورامین، سردار «صادقی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در یادواره ۴۵ شهید باغخواص که با حضور جمعی از مردم ورامین و مسؤولین در مسجد جامع بقیه الله اعظم (عج) برگزار شد، اظهار داشت: مردم دیار ۱۵ خرداد نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب داشته اند و بعد از آن زبانزد بوده و هستند و طبیعی است که این دیار شهدای شاخصی همچون شهید ستاری داشته باشد.

وی گفت: یکی از کارهای شهید ستاری این بود که در سال ۵۷ وقتی در نیروی هوایی حضور داشت در دی‌ماه همان سال، نامه ای را توسط آیت الله یزدی به حضرت امام راحل می رساند که تکلیف من چیست و آیا من در نیروی هوایی حضور داشته باشم یا خیر، شهید ستاری یک شخصی بوده که در سال ۵۰ یک  سال دوره کنترل راهداری را در آمریکا گذرانده است و جزو یکی از نخبگان بوده که در مکتب اسلام چنین شخصیتی احساس مسؤولیت شرعی می کند که آیا در نیروی هوایی حضور داشته باشد یا خیر.

وی با بیان اینکه این شهید والامقام بعد از انقلاب نیز دارای منشا خدمات فراوانی بودند که حضرت امام (ره) از حضور ایشان در عملیات مرصاد، علیه منافقین تشکر می کند، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید ستاری در بیاناتی می‌فرمایند؛ شهید ستاری یک فردی برجسته، متخصص و دلسوز و شخصیتی شجاع از او یاد می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه ادامه داد: نظام مقدس اسلامی دستاوردهای مختلفی داشته است منتهی دستاورد اصلی این نظام مقدس شهدا هستند و اگر شهدا هستند، بقیه دستاوردها قابل تعریف و شمارش است، همه این دستاوردها در عرصه های مختلف در سایه شهداست و اگر شهدا نبودند، ما این دستاوردها را نداشتیم و بدانیم این دستاوردها حاصل خون و تلاش و فداکاری شهداست.

سردار صادقی بیان کرد: هنر این نظام مقدس و امامین انقلاب این است که بهترین انسان ها را در دامن خودشان پرورش و تربیت داده و باعث شدند جوامع، انسان‌ها و بشریت در مسیر حق و صحیح قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: فلسفه شهادت این است که شهید اثرش در رگ های جامعه باعث می‌شود که آن اجتماع زنده بماند و حرف برای گفتن داشته باشد و در مسیر الهی گام بردارد. شهدا با حضور خودشان در عرصه های مختلف میدان‌داری می کنند و اثرگذار هستند اما اثر شهید بعد از شهادتش بیشتر از قبل است و همه این ها را می توان در شعارهای امام حسین (ع) پیدا کرد و از آن الگو گرفت.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: اثرگذاری شهدایی همچون شهیدان حججی، ستاری، حاج قاسم، ابومهدی المهندس و شهدای دیگر بعد از شهادتشان، در سطح جامعه و بیدارگری و معرفت‌افزایشان چندین برابر است؛ چون شهدا از زمان و مکان جدا شدند و فرق شهید با یک فرد عادی در همین است.

سردار صادقی افزود: قرآن می فرماید که مؤمن و مجاهد همیشه در مسیر خودش پیروز است و از این دو حال هرگز خارج نیست یا پیروز یا شهادت‌طلب است و هر مورد خوب است، اگر دیدید جسم ما از بین رفت، بدانید مکتب و منش ما در جامعه کار خودش را می کند و اثرش را می گذارد، این شهدا هستند که مثل ستارگان در کویر راه صحیح و درست را به ما نشان می دهند؛ هر کجا ما نسبت به شهدا کوتاهی کردیم، آنجا مشکل ایجاد کردیم و راهمان را گم کردیم و هرینه ها را بالا برده ایم و هر جا معرفت لازم را نسبت به شهدا داشتیم و در مسیر شهدا حرکت کردیم و از آنان الگو گرفتیم، موفق بوده ایم و این وعده الهی است و در آن شکی نداریم.

وی بیان کرد: نکند بگویید شهدا مرده اند، بلکه شهدا زنده اند و نزد پروردگار خویش روزی می خورند، شهدا در خلوتگاه الهی رزق و زندگی خاصی دارند و تأثیرگذار هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: اگر از بدو انقلاب اسلامی تاکنون را نگاه کنید چه تلاطم هایی و چه مشکلاتی نصیب این انقلاب شده که اگر هر کدام از اینها در هر انقلاب دیگری که غیر الهی بود، باید سال‌های پیش سرنگون می شد.

سردار صادقی تصریح کرد: به خدا قسم، خط مقدم انقلاب اسلامی و حفاظت از این کشور شهدا هستند و اگر ما کاری را انجام می دهیم، پشت سر شهدا حرکت می کنیم و اینکه شهید زنده است، یعنی در خط مقدم شهدا هستند و خدا واجب کرده است و گفته که هر کجا در مسیر من و شهدا حرکت کردید، بدانید نجات خواهید یافت.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی فرمود که انقلاب اسلامی بستر آزمایش انسان هاست که من و شما در مسئولیت ها و موقعیت ها و هر جایی که هستیم چه کاری می کنیم، ما انسان های عصر ظهور هستیم، شهدا این ظهور را متوجه شدند و ما در آن موقعیت مقدس قرار گرفته و داریم و باید قدر خودمان را بدانیم، لحظه به لحظه این انقلاب ارزشمند است، آرزوی اهل بیت عصمت و طهارت وقوع چنین انقلابی بوده و است و نباید در آن شک کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه گفت: بدون شک و تردید این انقلاب با تمام سختی ها و مشکلاتش به لطف الهی و در سایه خون شهدا این پرچم، به صاحب اصلی اش حضرت مهدی موعود (عج) خواهد رسید.

سردار صادقی ضمن بیان اینکه مقامی که شهدا دارند یک مقام والا و ارزشمند است، گفت: شهدا نه تنها قرآن را خواندند، بلکه به قرآن نیز عمل کردند؛ شهدا در تمام صحنه ها حضور داشتند. باید هرچه بتوانیم بیشتر در مسیر شهدا گام برداریم و بدانیم که بدون شک موفق خواهیم شد و بدانیم که ماندن در مسیر شهدا و انقلابی بودن تا نفس آخر، بسیار سخت و مهم است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها