در نشست ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح شد؛

برنامه‌های دهه فجر در مدارس یزد/ افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در دهه‌ فجر

جلسه ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استان در سالن جلسات شهید «ساداتی» اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ - 29January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، جلسه ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استان در سالن جلسات شهید «ساداتی» اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.
 
«حسینعلی ملانوری» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و شهدای معلم و دانش آموز از همدلی و انسجامی که در مجموعه ادارات استان به عنوان شورای فرهنگی آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف با برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد تشکر کرد.
 
وی در ادامه به ارائه برنامه‌های شاخص معاونت پرورشی و فرهنگی ویژه یوم االله دهه فجر و چهل وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با محوریت و شعار (مدرسه انقلاب) پرداخت.
 
ملانوری با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت دهه فجر استانی و ادارات آموزش و پرورش شهرستان مناطق و نواحی استان و همچنین تشکیل ستاد‌های دهه فجر دانش آموزی در مدارس تشریح کرد: فضاسازی ادارات و مدارس به‌ویژه در فضای بیرونی مدرسه، نصب و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در تمام مدارس استان و ایجاد شور و نشاط انقلابی بین دانش آموزان از جمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.
 
وی افزود: طبق برنامه‌ای هرساله زنگ انقلاب در ساعت ۹:۳۳ دقیقه در سطح مدارس استان همزمان با سالروز بازگشت پرافتخار حضرت امام خمینی(ره) نواخته می‌شود که این مراسم در مرکز استان به‌صورت نمادین و با حضور مسئولان در مدرسه شاهد نسیم سبحان ناحیه یک یزد برگزار خواهد شد.
 
ملانوری با اشاره به افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در دهه‌ فجر گفت: این اردوها با هدف آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و در قالب اعزام بیش از دو هزار دانش آموز انجام خواهد شد.
 
وی فراخوان تولید محتوای الکترونیکی توسط دانش آموزان پیرامون دستاوردهای انقلاب، تبیین اهداف و ثمرات انقلاب اسلامی در قالب برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مدارس متوسطه، برگزاری مراسم یادواره شهدا در همه مدارس استان با عنوان «لاله‌های روشن»، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در سطح ادارات آموزش و پرورش ۱۴ گانه استان و نیز عطر افشانی قبور مطهر شهدا را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری مسابقه کتابخوانی «عطر انتظار» خبر داد و گفت: این مسابقه با حضور بیش از دو هزار همکار فرهنگی در حال برگزاری است.
 
ملانوری برگزاری ۱۴ محفل انس با قرآن در سطح ادارات آموزش و پرورش استان با حضور دانش آموزان و فرهنگیان قاری، برگزاری جنگ دانش آموزی، برگزاری وبینارهای آموزشی توجیهی برای دانش آموزان و پاسخ به شبهات، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان، شادمانه‌های انقلاب اسلامی در مراکز پیش دبستانی به مناسبت دهه فجر را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.
 
وی با اشاره به ترویج فرهنگ مهدویت از اجرای برنامه‌های متنوعی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه دوره ضمن خدمت مهدوی با عنوان «علم و انتظار» با حضور بیش از هشت هزار همکار فرهنگی در حال برگزار ی است.
 
ملانوری ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد به عنوان دبیرخانه پایگاه «مهدویت و انتظار» قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز کشور انتخاب شده است، نشست مجازی فصلی فرهنگیان سراسر کشور با عنوان مهدویت و انقلاب اسلامی در حال برگزاری و ادامه خواهد یافت.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از آغاز دهمین جشنواره سراسری مشق انتظار ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.
 
وی؛ برگزاری جشنواره معلمان هنرمند با موضوعات مختلف برای تمامی معلمان استان، برگزای جُنگ‌های شادی ویژه خانواده‌ها از سوی کانون‌های فرهنگی تربیتی، برگزاری مسابقه یاقوت‌های محجوب بین دانش آموزان و فرهنگیان زن در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، پخش کلیپ‌هایی با محتوای انقلاب در فضای مجازی و شبکه شاد و برگزاری مسابقه دانش آموزی از محتوای کلیپ‌ها توسط بسیج دانش آموزی، برنامه هشتک بچه بسیجی در بخش انقلابی‌گری و مفاهیم انقلاب را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.
 
ملانوری با اشاره به افتتاح پروژه‌هایی در ایام الله دهه فجر گفت: در این ایام خوابگاه دانش آموزی اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید صدوقی و دارالقران شهرستان تفت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین کلنگ‌زنی دارالقرآن ناحیه دو یزد و افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴ طرح توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در دهه فجر رقم خواهد خورد.
 
وی از برپایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در سطح مدارس استان و در چهار بخش دیروز انقلاب، امروز انقلاب و فردای انقلاب در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت جهاد تبیین و با هدف تبیین دستاورهای انقلاب برپا خواهد شد.
 
ملانوری گفت: اعزام راوی انقلاب به مدارس از طرف بسیج دانش آموزی، توجیه مربیان آمادگی دفاعی و راه‌اندازی پویش انقلاب از طرف بسیج دانش آموزی، تهیه کتاب صعود چهل ساله جهت مطالعه دانش آموزان و مربیان و برگزاری دوره ضمن خدمت مربوطه، برگزاری طرح سلامت‌گر مدرسه، دهمین دوره طرح ملی دادرس و غیره توسط تشکل دانش آموزی هلال احمر از دیگر برنامه‌ها به مناسبت دهه فجر است.
 
عده‌ای متوجه نشدند چه افق بلندی پیش روی این نظام و مملکت است
 
حجت‌الاسلام «محمدحسین متوسل» رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ما به عنوان متولیان و دستندرکاران دهه فجر توجه داریم که در راستای چه برنامه‌ای قدم بر می‌داریم، کاری که در طول تاریخ همه انتظار داشته‌اند تا حاکمیت به دست دینداران بیافتد و این اتفاق در ۲۲ بهمن ماه افتاد.
 
وی ضمن یادآوری برنامه‌ریزی برای گرامیداشت ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در طول ۴۳ سال رخ داد عده‌ای متوجه نشدند چه افق بلندی پیش روی این نظام و مملکت است.
 
حجت‌السلام متوسل با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان‌ها بیان کرد: با توجه به وضعیت قرمز در بعضی از مناطق تجمع در فضای باز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و در بقیه مناطق به صورت حضوری و عادی برگزار خواهد شد.
 
برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در یزد
 
«حسین میرشریف» رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان از برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در چهار بخش «دیروز انقلاب. امروز انقلاب و فردای انقلاب» و یک بخش «مکتب حاج قاسم» هم به صورت مجازی و هم حضوری خبر داد و افزود: برنامه دانش آموز محور و به فراخور توانایی مدرسه و دانش آموزان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: مدرسه انقلاب در راستای حکم اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان «جهاد تبعیین» تمام دست آوردههای انقلاب در این راستا را به نمایش خواهد گذاشت.
 
در ادامه هلال احمر، نماینده بسیج دانش اموزی به تشریح برنامه خود در ایام الله دهه فجر پرداختند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار