حجت‌الاسلام شیرازی:

مکتب شهید سلیمانی در حوزه و دانشگاه تدیس شود/ از غفلت گذشته عبرت بگیریم و حاج قاسم را بشناسانیم

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تاکید براینکه بایستی مکتب شهید سلیمانی در حوزه و دانشگاه تدیس شود، گفت: از غفلت گذشته عبرت بگیریم و حاج قاسم را بشناسانیم.
کد خبر: ۵۰۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ - 30January 2022

مکتب شهید سلیمانی در حوزه و دانشگاه تدیس شود/ از غفلت گذشته عبرت بگیریم و حاج قاسم را بشناسانیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در آیین تجلیل از ناشران دفاع مقدس اظهار داشت: سال ۱۳۶۹ بود، جنگ تازه تمام شده بود. برخی از کتاب‌های خاطرات جنگ منتشر شد. رهبر معظم انقلاب بر این کتاب‌ها یادداشت نوشتند البته تقریظ‌های ایشان منتشر نمی‌شد. نگاه ایشان برای تقدیر و تشویق از ناشران تاثیرگذار بود، اما در همان‌روزگار بنده و مرتضی سرهنگی آرزو می‌کردیم کاش در کشور بتوانیم ۱۰۰ جلد از این کتاب‌ها را بفروشیم.

وی به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «ما برای صدور انقلاب اگر همین یادداشت و کتاب‌های دفاع نقدس را داشته باشیم کافی است‌»، گفت: حمایت جدی رهبری از این فرهنگ کار را به‌جایی رسانده که پرفروش‌ترین کتاب‌های جمهوری اسلامی ایران مربوط به دفاع مقدس باشد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: با جمعی از فرماندهان خدمت رهبری رسیده بودیم که ایشان بعد از این دیدار فرمودند «بنده از این دیدار‌ها بسیار دارم و حاضرم دواین جلسات برای کتاب‌های دفاع مقدس تبلیغ کنم». بعد از چاپ اولین جلد کتاب فرهنگ جبهه رهبری فرمودند کاش همه مردم ایران این کتاب را در خانه داشته باشد.

حجت‌الاسلام شیرازی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تببین این فرهنگ عظیم به میدان آمدند و تاکید کردند باید این کتاب‌ها ترجمه و در سراسر دنیا عرضه شود. اصل حرکت جریان‌سازی کتاب دفاع مقدس را مدیون رهبر انقلاب هستیم.

وی به بیانات رهبری درخصوص شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند شهید سلیمانی را یک فرد ندانیم بلکه ایشان مکتب است. مکتب دارای جهان‌بینی و دستورالعمل است و در موضوعات متعدد بحث می‌شود.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: مکتب نگاه به جهان و انسان را ترسیم می‌کند. اگر بخواهیم نگاه شهید سلیمانی نسبت به انسان را تببین کنیم باید ده‌ها کتاب بنویسیم.

حجت‌الاسلام شیرازی تاکید کرد: هم نسبت به شخصیت‌های برجسته جنگ، امام (ره) غفلت کرده‌ایم و باید در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس و وزارتخانه‌ها روی این مقوله کار شود و مکتب شهید سلیمانی تدریس شود و نگاه ایشان به مردم تببین شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار