دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار به‌کار خود پایان داد

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار در کرمان با حضور معاون وزارت علوم با تجلیل از برگزیدگان آن برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ - 31January 2022

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار در کرمان به‌کار خود پایان داد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ذوالفقار امروز با حضور برادر شهید «حاج قاسم سلیمانی»، «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «عرفان خسرویان» سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمان برگزار شد.

در این مراسم «مصطفی جعفری کرمانی‌پور» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار داشت: جشنواره فرهنگی ذوالفقار حاصل تلاش چند ساله است و حدود یک سال است که برای برگزاری اختتامیه جشنواره در دور دوم زحمت کشیده شده که از همه عوامل تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین دوره جشنواره در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد و بازخورد خوبی داشت گفت: این جشنواره نشان داد که دانشجویان ارادت ویژه‌ای به شهید سلیمانی دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه امسال جشنواره در سطح ملی برگزار شد افزود: 16 آذر افتتاحیه جشنواره برگزار شد و در این مدت هزار و 82 نفر از سراسر کشور در جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 761 نفر از بانوان و 321 نفر از آقایان در  دومین جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار شرکت کردند خاطرنشان کرد: 288 نفر از شرکت کنندگان از اساتید و 794 نفر از دانشجویان کشور در این جشنواره ارسال اثر داشتند.

جعفری از ارسال 2 هزار و 464 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد 692 اثر توسط اساتید و مابقی آثار ارسالی توسط دانشجویان بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان تصریح کرد: بنا داریم در سومین جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار بخش علمی نیز اضافه شود و ابعاد شخصیتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی از نظر علمی نیز تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره سعی می‌کند در دوره بعدی در راستای منویات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین مدنظر رهبری فعالیت کند گفت: برگزاری جشنواره ذوالفقار در دوره سوم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی دیدیم از سراسر دنیا برای زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی به کرمان آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار