معاون امور ایثارگران شهرداری تهران مطرح کرد؛

لزوم رسیدگی به امور درمانی ایثارگران/ ویزیت آنلاین خانواده شهدا تداوم دارد

لشکری با تاکید بر لزوم رسیدگی به امور درمانی خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: خدمت به جامعه ایثارگری افتخار است و باید در این عرصه با نهایت اخلاص و تلاش کوشا بود.
کد خبر: ۵۰۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 31January 2022

لزوم رسیدگی به امور درمانی ایثارگران/ ویزیت آنلاین خانواده شهدا تداوم داردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدجواد لشکری» معاون امور ایثارگران شهرداری تهران در دیدار با بانوان فعال در حوزه درمان معاونت امور ایثارگران که به منظور تجلیل از مقام زن صورت گرفت، ضمن تبریک هفته زن نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: مادران با تربیت دینی فرزندان و همسران با ترغیب مردان به حضور در جبهه‌های جنگ نقش والا و ارزنده خود در سال‌های دفاع مقدس را نشان دادند و تقدیر از سال‌ها صبر و فداکاری خانواده معظم شهدا وظیفه امروز آحاد جامعه است.

وی از خانواده معظم شهدا به ویژه مادران و همسران شهید به عنوان سمبل ایثار و مقاومت یاد کرد و اظهار داشت: نقش زنان در پیشبرد اهداف جنگ تحمیلی آنچنان مهم بود که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند، اگر زنان حماسه جنگ را نمی‌سرودند و در خانه‌ها جنگ را یک ارزش تلقی نمی‌کردند، مردان اراده و انگیزه رفتن به جبهه را نمی‌یافتند.

معاون امور ایثارگران شهرداری تهران در ادامه با اشاره به جایگاه پشتیبانی زنان در سال‌های دفاع مقدس، نقش امدادی آنان را یادآور شد و تصریح کرد: حضور بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ امدادگر و دو هزار پزشک زن در جنگ تحمیلی بیانگر آنست که زنان دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند که البته حضور پر رنگ آنان در سال‌های پس از دفاع مقدس و در عرصه‌های سیاسی، علمی، پزشکی، فرهنگی و ورزشی و دیگر حوزه‌ها بیانگر جلوه‌ای دیگر از اهمیت نقش آنان در اجتماع است.

لشکری جمعیت زنان شهید را شش هزار و ۴۲۸ نفر عنوان کرد و گفت: پنج هزار و ۷۳۵ تن دیگر از زنان نیز به مقام جانبازی نائل شده و ۱۷۱ تن دیگر نیز در زندان‌های رژیم بعث به اسارت درآمدند که این حضور حماسی زنان در سال‌های دفاع مقدس هیچ گاه از یاد‌ها نخواهد رفت.

وی در ادامه نقش کادر درمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا را یادآور شد و اظهار داشت: مدافعین سلامت در صف نخست مبارزه با این ویروس بار دیگر جلوه‌ای بی نظیر و بی مانند از ایثار و فداکاری را به تصویر کشیدند که یادآور حمیت و مجاهدت رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس بود.

معاون امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه ملت ایران فداکاری کادر درمان را فراموش نخواهد کرد، این ایثار را در تاریخ ایران ماندگار خواند و گفت: بی تردید اگر تلاش و عملکرد مجاهدانه‌ی درمانی و آموزشی مدافعین سلامت در حوزه پیشگیری، تشخیص و آگاهی بخشی به جامعه نبود امروز با آمار و ارقام وحشتناک و تامل برانگیز مواجه بودیم که البته این تلاش جهادی همچنان تداوم دارد.

لشکری همچنین طرح پایش سلامت و ویزیت آنلاین خانواده شهدا و جامعه ایثارگری شهرداری تهران از ابتدای شیوع ویروس کرونا به همت اداره درمان معاونت امور ایثارگران را یادآور شد و افزود: ویزیت در منزل، مشاوره تلفنی، هماهنگی با مراکز بیمارستانی و درمانی طرف قرارداد با شهرداری تهران جهت ارجاع خانواده معزز شهدا از جمله اقدامات درخور تحسین اداره درمان بوده که با هدف تعیین سطح سلامت جامعه ایثارگری شهرداری تهران و تلاش در جهت ارتقای وضعیت درمانی این قشر و تسهیل و تسریع امور درمانی و پیگیری وضعیت سلامت آنان درحال انجام است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به سلامت روان ایثارگران، برنامه ریزی جهت رفع دغدغه‌ها و ارائه خدمات به هنگام به این قشر با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود را یادآور شد و تصریح کرد: انشاالله در قالب انعقاد قرارداد با شرکت شهر سالم در جهت ارائه خدمات روانشناسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین برپایی تور‌های تفریحی و گردشگری به همت واحد فرهنگی معاونت امور ایثارگران زمینه ارتقا کمی و کیفی نشاط اجتماعی ایثارگران را فراهم خواهیم ساخت.

در پایان این جلسه از تلاش مرضیه گودرزی پزشک همکار با اداره درمان معاونت امور ایثارگران با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها