مدارس آمریکا تحت تأثیر حملات سایبری

همزمان با افزایش حملات سایبری به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی آمریکا، مدارس این کشور نیز از این حملات تأثیر پذیرفته‌اند.
کد خبر: ۵۰۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 31January 2022

مدارس آمریکا تحت تاثیر حملات سایبری

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یکی از مدارس شهر «آلبوکرکی»، بزرگترین شهر ایالت نیومکزیکو در آمریکا اخیرا هدف حمله سایبری قرار گرفت.

به گزارش «یو اس نیوز»، روایت‌های معلمان و کارکنان این مدرسه از حمله سایبری روی داده، حاکی از آن است که فعالیت تمامی اعضای مدرسه تحت تاثیر حمله سایبری تا چند روز مختل شده است.

حملات سایبری مانند حمله‌ای که کلاس‌ها را به مدت دو روز در مدرسه بزرگترین ایالت نیومکزیکو لغو کرد، به تهدیدی فزاینده برای مدارس آمریکا تبدیل شده و چندین رویداد برجسته مشابه از سال گذشته گزارش شده است.

علاوه بر این همه گیری ویروس کرونا اثر‌های این حملات سایبری را تشدید کرده است؛ پول بیشتری خواسته شده و مدارس بیشتری مجبور به تعطیلی شده‌اند، چرا که در تلاش برای بازیابی اطلاعات یا حتی پاک کردن دستی همه لپ‌تاپ‌ها هستند.

به سختی می‌توان به داده‌های دقیق در زمینه حمله سایبری به مدارس آمریکا دست یافت، چرا که بیشتر مدارس این کشور ملزم به گزارش عمومی حملات سایبری نیستند.

اما کارشناسان می‌گویند سیستم‌های مدارس دولتی - که اغلب بودجه‌های محدودی برای تخصص امنیت سایبری دارند - به یک هدف جذاب برای باج‌افزار‌ها تبدیل شده‌اند.

«داگ لوین»، مدیر تبادل اطلاعات امنیتی «K ۱۲»، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در «ویرجینیا» که به مدارس کمک می‌کند تا در برابر خطرات امنیت سایبری دفاع کنند، می‌گوید «به هر حال هرچه که برای کاهش دادن حملات سایبری تلاش می‌شود، اما حوادث هر بیشتر و مهم‌تر می‎شوند.»

همچنین همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن مدارس را مجبور کرده که به طور فزاینده‌ای به سمت یادگیری مجازی روی بیاورند و آن‌ها را بیشتر به فناوری وابسته کرده و به همین دلیل در برابر اخاذی سایبری آسیب پذیرتر شده‎اند.

گروه «لوین» بیش از هزار و ۲۰۰ حادثه امنیت سایبری را علیه مدارس آمریکا از سال ۲۰۱۶ در مناطق مدارس دولتی در سراسر این کشور ردیابی کرده است؛ این حملات شامل ۲۰۹ حمله باج افزار بودند که در این حملات، هکر‌ها داده‌ها را قفل می‌کنند و برای باز کردن مجدد آن درخواست وجه می‌کنند.

۵۳ مورد از این حملات شامل حمله «انکار سرویس» بوده که در آن مهاجمان با جعل درخواست‌های سرور، یک شبکه را خراب کرده یا کُند می‌کنند.

۱۵۶ مورد حملات «زوم بمبینگ» بوده که در آن یک فرد غیرمجاز در یک تماس ویدیویی نفوذ می‌کند؛ و بیش از ۱۱۰ مورد «حمله فیشینگ» بوده که در آن یک پیام فریبنده کاربر را فریب می‌دهد تا یک هکر را به شبکه خود راه دهد.

حملات اخیر همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که مدارس آمریکا با چالش‌های متعدد دیگر مرتبط با همه‌گیری دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ معلمان بیمار می‌شوند و جایگزینی برای پوشش آن‌ها وجود ندارد؛ در حالی که پروتکل‌های سختگیرانه آزمایش ویروس وجود دارد، اما همیشه آزمایش‌ها یا افرادی که آن‌ها را انجام دهند، وجود ندارد.

«اسکات الدر»، سرپرست شهر «آلبوکرکی»، می‌گوید که آنلاین کردن همه دانش‌آموزان و کارکنان در طول همه‌گیری، راه‌های بیشتری برای دسترسی هکر‌ها به سیستم این منطقه ایجاد می‌کند.

او آن را عاملی در حمله باج افزاری ۱۲ ژانویه عنوان کرد که باعث لغو کلاس‌های حدود ۷۵ هزار دانش آموز شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار