خاطره مبارز انقلابی همدان از لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور

«عنایتی» گفت: به ساعت ورود امام نزدیک می‌شدیم، اتاق پر از جمعیت شده بود و حدود ۷۰ نفر از بیمار‌ها و کارکنان بیمارستان به اتاق من آمده بودند تا مراسم ورود امام را نگاه کنند، حتی بیمار‌هایی هم که قادر به حرکت نبودند با ویلچر آمده بودند.
کد خبر: ۵۰۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ - 01February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، امروز ۱۲ بهمن، سالگرد ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور است این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روزی به‌یادماندنی است و مبارزان انقلابی آن زمان خاطرات فراوانی از آن روز دارند.

«کمال عنایتی» یکی از مبارزان انقلابی اهل همدان است که در دوران انقلاب با وجود اینکه ۱۵ ساله بوده، با شرکت در راهپیمایی سی مهر همدان، در اعتراض به جنایات رژیم طاغوت به مقام جانبازی نائل آمده است.

این مبارز انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، گذری به خاطرات روز‌های انقلاب زد و اظهار داشت: با توجه به اینکه خانواده‌ای مذهبی داشتم از ابتدا بسیار مقید به نماز و قرآن بودم، موضوعی که ساواک بسیار با آن مشکل داشت و پسرخاله‌هایم را فقط به خاطر اینکه معتقد به اسلام بودند و جلسات قران برگزار می‌کردند به شهادت رساند و اخوی بنده هم مدتی در زندان‌های ساواک بود و بعد‌ها در دوران جنگ به درجه شهادت نائل آمد.

وی بیان داشت: با اوج گرفتن مبارزات انقلابی در سال ۱۳۵۷ من هم وارد عرصه نبرد با رژیم سفاک شاه شدم که در اولین راهپیمایی که در همدان انجام شد در سی مهر ۱۳۵۷ باوجود اینکه دانش‌آموز بودم شرکت کردم و در درگیری‌های خیابان شهدای همدان با تیراندازی نیرو‌های ساواک از ناحیه پا مجروح شدم و این امر باعث شد چندین ماه در بیمارستان اکباتان همدان بستری باشم.

خاطره مبارزه انقلابی همدان از لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور/ ورود تاریخی امام خمینی را با تلویزیون سیاه و سفید از بیمارستان دیدم/ اتونشر

عنایتی ابراز داشت: در روز ۱۲ بهمن که روز بازگشت حضرت امام خمینی به وطن بود، با توجه به اینکه هنوز در بیمارستان بستری بودم خیلی دوست داشتم مراسم ورود را حداقل از تلویزیون تماشا کنم، آن زمان همانند امروز نبود که تلویزیون فراوان باشد، خاطرم هست پسرعمویم یک تلویزیون ۱۴ اینچ سیاه‌سفید را برایم آورد و دراتاقم که یک اتاق ۲۰ متری با دو تخت بود، مستقر کرد.

وی ادامه داد: قبل از ورود امام که تلویزیون را روشن کردیم فقط آرم شاهنشاهی روی صفحه بود، به ساعت ورود امام نزدیک می‌شدیم، اتاق پر از جمعیت شده بود و حدود ۷۰ نفر از بیمار‌ها و کارکنان بیمارستان به اتاق من آمده بودند تا مراسم ورود امام را نگاه کنند، حتی بیمار‌هایی هم که قادر به حرکت نبودند با ویلچر آمده بودند.

این مبارز انقلابی همدانی افزود: کم‌کم لحظه ورود امام فرا رسید، نفس‌ها در سینه حبس شده بود، چون هنوز حکومت دست رژیم شاهنشاهی بود و همه هراس داشتند که مبادا اتفاقی بیافتد عده‌ای صلوات می‌فرستادند، عده‌ای در حال دعا کردن بودند، تا اینکه هواپیمای امام در فرودگاه نشست و امام از پله پایین آمد و وارد سالن شد.

وی اضافه کرد: یک‌لحظه تلویزیون قطع شد همه ناگهان عصبانی شدند و فکر کردند ساواک قطع کرده و شروع به دادوهوار کرند و می‌خواستند تلویزیون را بشکنند که صحنه برگشت و آن روز صحنه خاطره‌انگیزی برایم شد و الحمدالله مراسم به‌خوبی تمام شد

عنایتی به شجاعت و صلابت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: واقعاً شرایط ویژه‌ای بود کل اطراف فرودگاه و خیابان در اختیار رژیم شاه بود و هنوز نیرو‌های انقلابی چندان نفوذ پیدا نکرده بودند، اما امام خمینی با اعتمادبه‌نفس کامل و بدون هیچ ترسی به‌راحتی از پله‌های هواپیما پایین آمد و ما که از تلویزیون نگاه می‌کردیم نگران بودیم، اما امام باصلابت کامل به‌راحتی وارد فرودگاه شد.

و‌ی بیان داشت: هیچ‌وقت از کاری که کردم پشیمان نیستم، در دوران طاغوت من پانزده سال داشتم، ولی به‌خوبی ظلم‌های ستم شاهنشاهی را درک می‌کردم و هرکسی می‌خواست حرفی از اسلام بزند صدایش را خفه و او را به شهادت می‌رساندند.

این مبارز انقلابی با بیان اینکه به لطف خدا انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد پیروزی خود دستاورد‌های فراوانی داشته است، گفت: در دوران طاغوت هیچ‌کدام از روستا‌ها جاده‌ و گازکشی نداشتند، اما الان دورترین روستاها از نعمت گاز بهره‌مند هستند و باوجود اینکه دشمنان انقلاب در طی این مدت با استفاده از ترفند‌های مختلف سعی در ضربه زدن به انقلاب را داشتند همچنان روبه‌جلو در حال پیشرفت صدور انقلاب اسلامی به کل جهان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها