فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز خبر داد:

5 هزار نفر روز فعالیت اردوهای جهادی بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع)

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: در سال جاری 5 هزار نفر روز فعالیت اردوهای جهادی در این ناحیه از سپاه پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۵۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ - 01August 2015

5 هزار نفر روز فعالیت اردوهای جهادی بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع)

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ اسماعیل محبیپور در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثاراللهبا بیان اینکه در سال جاری 5 هزار نفر روز فعالیت اردوهای جهادی در این ناحیه از سپاه پیشبینی شده است، اظهار داشت: هدف دیگر بسیج سازندگی از برگزاری این اردوها، تعریف و احیای روحیه کار و تلاش در میان جوانان و نوجوانان است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت کار و تلاش در دین اسلام به حدی است، که بهترین تفریح، کار معرفی شده است لذا مسلمانی که از عهده کار برنیاید، مورد توجه نیست به طوری که حتی عبادت بدون عمل نیز ارزشی ندارد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با تأکید بر اینکه کار جوهره وجود یک مسلمان است و در نتیجه آن است که جامعه ساخته میشود، افزود: اهمیت کار و تلاش به حدی است که در دین اسلام از آن به عنوان جهاد در راه خدا یاد شده است لذا در احادیث بسیاری بر آن سفارش فراوانی شده است.

محبیپور تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در عمر با برکت 37 ساله خود با وجود تمام نارسائیها و مشکلاتی که از سوی دشمنان به وجود آمده است، به دلیل حضور مردم در میدانهای تلاش، طوری عمل کرده است که حیرت دشمنان را برانگیخته است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز ابراز کرد: امروز به برکت کار و تلاش ملت ایران نظام ما به قدرتی رسیده که قلدران جهان نیز جرأت تعرض به این کشور را ندارد و در عرصههای مختلف علمی، فناوری و هستهای نیز در میان 10 کشور برتر دنیا قرار گرفتهایم که همگی مرهون تلاش مردم است.

وی با اشاره به تهدیدات گسترده دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر امروز تهدیدات فراوانی علیه نظام اعمال میشود به دلیل قدرت ماست زیرا اگر کشور ضعیفی بودیم، هیچگاه نیاز به این همه تهدید نبود.

محبیپور خاطرنشان کرد: چشمانداز سازندگی در کشور ما نشان میدهد که ما در ربع اول قرن بیست و یکم با این سرعت پیشرفت، حتما قدرت برتر جنوب غرب آسیا یعنی خاورمیانه میشویم که اینها همگی نتیجه مجاهدت 37 ساله مردم است لذا باید این شرایط را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با یادآوری اینکه کشور ما مناطق محروم زیادی دارد، افزود: نظام جمهوری اسلامی، آسایش مادی، معنوی و سازندگی را همزمان در نظر گرفته است و در این راستا در مجموعه سپاه و بسیج اقدامات متعددی انجام شده و میشود.

وی ادامه داد: بسیج از سال 58 و قبل از شروع جنگ تحمیلی به انگیزه خدمت به مردم و جبران نارسایی در خدماترسانی، فعالیت خود را از توزیع اقلام مورد نیاز مردم در قالب اردوهای جهادی شروع کرد.محبیپور با تأکید بر اینکه بسیج یعنی حضور در تمام عرصههایی که نظام به آنها نیاز دارد، به راهاندازی بسیج سازندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: هدفگذاری که برای این بسیج شده آن است که در بخشهایی که نیاز به کمک دارند، وارد عرصه شویم.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با یادآوری اینکه ویژگی نیروی داوطلبی بسیجی آن است که بدون اجر و مزد مادی کار میکند، گفت: اگر امروز آوازه بسیج و سپاه در دنیا پیچیده است به دلیل تجهیزات و امکانات پیشرفته نیست بلکه به دلیل داشتن روحیه جهادی و معنوی است که بسیجیان ما دارند و تا زمانی که این روحیه در ما باشد، هیچ قدرتی یارای مقاومت در برابر ما ندارد.

وی، برگزاری اردوهای جهادی را یکی از راههای حفظ این روحیه دانست و افزود: این اردوها بهمنظور خدمت به مردم بدون داشتن نگاه مادی و همچنین رفع بخشی از محرومیتها در مناطق محروم در قالب اردوهای یک، 7 و یا 10 روزه برگزار میشود.

محبیپور با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در اردوهای جهادی، راهاندازی کتابخانه، هرس کردن درختان و جمعآوری محصولات کشاورزی، ساخت مساجد، حسینیهها، خانههای عالم، آبرسانی و غیره در مناطق محروم را از جمله اقدامات انجام شده در این اردوها عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه در سال جاری 5 هزار نفر روز برنامه اردوهای جهادی در این ناحیه از سپاه پیشبینی شده است، گفت: هدف دیگر بسیج سازندگی از برگزاری این اردوها، تعریف و احیای روحیه کار و تلاش در میان جوانان و نوجوانان است

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته بسیجیان حوزه های محلات ودانش اموزی به رفع محرومیت در اطراف شیراز ومنطقه ارژن می پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار