گذری بر زندگی سرباز شهید «کریم نجاتی»

«کریم نجاتی» از شهیدان والامقامی بود که بخاطر عشق به دفاع از آرمان‌های اسلام، زودتر از موعد به خدمت سربازی رفت و در همین لباس مقدس، جان شیرین خود را در راه اسلام تقدیم کرد و به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۰۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 06February 2022

گذری بر زندگی سرباز شهید «کریم نجاتی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران، شهدای بی‌شماری را تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که هر یک، همچون شمعی فراروی رهروان صدیق راه شهدا، می‌درخشند.

شهید کریم نجاتی فرزند شعبانعلی از جمله جوانان رشیدی است که خطر حضور در برابر سرب داغ گلوله‌های دشمن را آگاهانه به جان خرید و در راه حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسید.

وی اول تیر سال ۱۳۴۶ در مأمونیه از توابع شهرستان ساوه به دنیا آمد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و سپس برای کمک به معیشت خانواده به حرفه گچکاری روی آورد. پس از آنکه به خدمت سربازی اعزام شد و با سمت بیسیم چی در منطقه شرهانی مشغول انجام ماموریت بود، در هشتم بهمن ۱۳۶۵ توسط نیرو‌های دشمن بعثی بر اثر اصابت گلوله به سر به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

در خاطرات و ویژگی‌ها شهید نجاتی گفته شده است: «کریم اخلاق خوبی داشت. به نماز و عبادت اهمیت خاصی می‌داد. در دوران انقلاب عضو بسیج بود و در تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد.

به انجام وظیفه‌اش در قبال دین و کشورش علاقه خاصی داشت. برای آن‌که بتواند به منطقه برود، از طرف بسیج اقدام کرد ولی موفق نشد برای همین هم زودتر از موعد برای رفتن به سربازی ثبت‌نام کرد.

در زمان انقلاب همیشه می‌گفت آرزویم این است که شهید بشوم. همان موقع یک عکس گرفت و به ما داد می‌گفت هر وقت که شهید شدم این عکس را برای حجله شهادتم استفاده بکنید.»

به پاس رشادت‌های شهید والامقام «کریم نجاتی» یکی از معابر شهرداری منطقه ۳ در خیابان کارگر قم به نام وی مزین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار