یادداشت/ حجت‌الاسلام علی لقمانپور

درخت تنومند انقلاب اسلامی ریشه در جهاد و مقاومت دارد

درخت تنومند انقلاب اسلامی در فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت ریشه دارد و امروز چشم ملت‌های آزادیخواه و جبهه مقاومت به سایه سار و ثمرات این درخت تنومند دوخته شده است.
کد خبر: ۵۰۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰ - 02February 2022

درخت تنومند انقلاب اسلامی ریشه در جهاد و مقاومت داردگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم؛ دهه فجر مقطع رهایی ملت بزرگ ایران از یوغ استعمار و استثمار نظام طاغوت و استکبار جهانی است، ملتی که با تاسی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رفتن زیر بار خفت و خواری را عار و ننگ می‌دانستند و با قیام پیر و مراد خویش حضرت امام خمینی (ره) بپا خاستند و طومار یک عمر ظلم و بی‌عدالتی رژیم ستمشاهی را در هم پیچیدند.

امروز درخت تنومند انقلاب اسلامی ما به برکت خون مطهر شهدای والامقام از آغاز نهضت اسلامی و شهیدان عزیزی همچون سید مجتبی نواب صفوی (ره) و یارانش و سایر شهدای دوران مبارزات انقلاب اسلامی، شهدای ۱۷ شهریور، ۱۹ دی و شهیدان روز‌های اوچ پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع)، تا اقصی نقاط جهان سایه افکنده و چشم امید ملت‌های مظلوم و آزادیخواه به سایه سار و ثمرات این درخت تنومند است.

نظام اسلامی نظامی برگرفته از تعالیم مکتب توحیدی اسلام ناب بود که به رهبری حضرت امام (ره) آغاز شد و با پیشتازی روحانیت بیدار و شجاع و پشتیبانی و اتحاد و همدلی همه اقشار جامعه نضج و رشد گرفت تا در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و به عنوان اعجازی در بین انقلاب‌های مردمی جهان ثبت و ضبط شد.

این نظام الهی پس از پیروزی نیز همچنان مورد هجمه دشمنانی داخلی و خارجی قرار داشت و در ماه‌های نخست، از توطئه‌های خبیثانه و شوم دشمنان ایجاد غائله‌های تجزیه طلبانه در امان نماند و اگر نبود هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل و بیداری مردم و حضور جوانان جان برکفی که به عشق ولایت، با همه وجود در حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب مجاهدت می‌کردند، شاید تکلیف انقلاب در همان روز‌های اول یکسره می‌شد.

بنیان‌های درخت تنومند انقلاب اسلامی چنان محکم و اصولی بنیان نهاده شده که هیچ تندبادی نتواند آن را از جای بر کند. این انقلاب ریشه در فطرت پاک انسان‌ها دارد، چون مبتنی بر دین خدا و ولایت الهی بوده و فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت و جهاد و مقاومت، آن را در برابر دسیسه‌های دشمنان محفوظ می‌دارد؛ فرهنگی که با ایثار خون شهیدان والامقام در دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، عرصه دفاع از امنیت و شهدای ترور و ... و نیز مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی جانبازان و آزادگان و رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا آمیخته شده است.

انقلاب اسلامی علیرغم همه تحریم‌ها و تهدیدات و خباثت‌های داخلی و دشمنی‌های خارجی، با هدایت‌ها و رهبری‌های حکیمانه امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، وارد چهل و سومین سال شکوفایی خود شد و به دشمنانی که به زعم باطل خویش، آرزوی نابودی این انقلاب الهی و مردمی را در سر می‌پروراندند، اثبات کرد که انقلاب اسلامی چراغی همیشه فروزان است که هر دیو و ددی بخواهد آن را از فروغ و روشنایی بیندازد، باید خود را در ورطه هلاکت و سقوط و نابودی ببیند.

و اینک در آغاز چهارمین سال از دومین گام انقلاب اسلامی، باز هم مفاد هدایت بخش بیانیه گام دوم انقلاب، پیش روی همه ماست تا با عمل به آن بخصوص توجه به ظرفیت عظیم جوانان این مرزوبوم، با حرکتی شتابان و جهادی، مشکلات را یکی پس از دیگری از میان برداشته و با یکپارچگی جبهه مقاومت که چشم امیدشان به نظام اسلامی ایران دوخته شده است، روزبروز به قله‌های سرافرازی نزدیک‌تر شده و ان شاءالله در سایه تبعیت از رهنمود‌های مقام عظمای ولایت، عَلم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.

یاد و خاطره شهدای گرانقدر استان قم در عرصه‌های مختلف بخصوص شهدای دفاع از حرم لشکر هفده امام علی بن ابی طالب (ع) و فاتحان نبل و الزهرا را که در آستانه برگزاری ششمین سالگرد شهادت آنان قرار داریم، گرامی می‌داریم و به ارواح مطهر تمامی آنان درود و سلام می‌فرستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار