پیام تسلیت رئیس و اعضای شورای شهر تهران در پی رحلت «آیت‌الله صافی گلپایگانی»

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیامی رحلت فقیه عالی‌مقام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۵۰۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 01February 2022

پیام تسلیت رئیس و اعضای شورای شهر تهران در پی رحلت آیت الله صافی گلپایگانیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در پی رحلت فقیه عالی‌ مقام آیت‌الله «لطف‌الله صافی گلپایگانی» از مراجع تقلید در قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیامی فقدان این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

رحلت فقیه عالی‌مقام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه، موجب تأثر و تأسف گردید.

شخصیت بزرگواری که سالیان متمادی در حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم به تدریس و تالیف کتاب‌های ارزنده فقهی و ولایی و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام اهتمام زیادی داشت.

عالمی متواضع که دارای مکارم و فضائل اخلاقی بود و فقیهی وارسته که به دور از هیاهوی ظواهر دنیا در اعلای کلمة الله و تحکیم مبانی ولایی سعی فراوانی نمود.

فقدان این عالم ربانی را به پیشگاه حضرت، ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، پیروان اهل بیت و خانواده معظم اله تسلیت عرض نموده و نیز علو درجات آن روحانی والامقام و حشر و نشر با اجداد طاهرینش را از خداوند متعال مسئلت داریم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در ۳۰ بهمن ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان متولد شده و داماد آیت‌الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بود.

اولین دبیری شورای نگهبان قانون اساسی با حکم امام راحل (ره) از جمله مسئولیت‌های سیاسی این فقیه برجسته حوزه‌های علمیه بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها