جانشین معاونت ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص):

عمق راهبردی جمهوری اسلامی قدرت نفوذ ایران را افزایش داده است/ انقلاب اسلامی شرق و غرب را به چالش کشید

امیر سرتیپ «جهانشاهی» گفت: امروز ایران اسلامی یک کشور مقتدر و دارای عمق راهبردی است و در تحولات منطقه غرب آسیا نقش تعیین‌کننده‌ دارد که این مهم موجب افزایش قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین‌الملل شده است.
کد خبر: ۵۰۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ - 03February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» جانشین معاونت نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار «محسن قاجاریان» فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا (ع) که شب گذشته در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: انقلاب اسلامی به‌عنوان مهمترین پدیده قرن توجه بسیاری از سیاستمداران، اندیشمندان و مورخان جهان را به خود جلب کرد. انقلابی که نظام دو قطبی دنیا را به چالش کشید و کمر رژیم طاغوت را شکست و به مردم جهان نشان داد که می‌توان با اراده قوی و مستحکم در برابر مستکبرین ایستاد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، به برکت خون شهدا و تحت رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب روزبه‌روز شاهد افزایش قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان هستیم.

جانشین معاونت نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه به اهمیت ازخودگذشتگی شهدا اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم هر آنچه داریم از برکت خون شهداست. شهدا با نثار جان خود به‌عنوان بزرگترین نعمت الهی از دین اسلام و انقلاب دفاع کردند.

امیر جهانشاهی خاطرنشان کرد: خون شهدا که همچون اکسیری در رگ‌های مردم جریان دارد موجب پویایی و بالندگی جامعه می‌شود. شهدا با خدا معامله کردند و اجر مجاهدت و ایثار آنها نزد پروردگار محفوظ است. کسی که با خدا معامله کند متضرر نمی‌شود و سردار شهید محسن قاجاریان از جمله این افراد است.

وی در ادامه ویژگی‌های سردار قاجاریان را برشماری کرد و گفت: این فرمانده مدافع حرم، انسان بسیار وارسته و مظهر اخلاص، تقوا، پرهیزگاری، ایثارگری، ولایتمداری و دوستدار اهل‌بیت بود. ویژگی‌هایی که سیدالشهدای مقاومت و سردار قاجاریان به آن متخلق بودند برای آحاد مردم به‌خصوص جوانان و نسل‌های آینده الگو و اسوه است.

جانشین معاونت نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: اولین ویژگی سردار قاجاریان ایمان، اخلاص و تدین بود. او کارها را برای رضای خدا انجام می‌داد. این فرمانده شهید با آغاز جنگ تحمیلی نسبت به دفاع از دین خدا احساس تکلیف می‌کند و در کسوت بسیجی گام در میدان جهاد می‌گذارد. شهید قاجاریان در مدت ۸۰ ماه حضور در جبهه در مسئولیت‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند اما توفیق شهادت نصیب او نمی‌شود تا اینکه تحولات منطقه پیش می‌آید و سردار قاجاریان برای دفاع از حرم‌ آل‌الله عازم سوریه می‌شود تا با دشمنان خدا در آن سرزمین بجنگد و آنجا خدا شهادت را نصیب او می‌کند.

امیر جهانشاهی ابراز داشت: در محاسبات الهی هجرت، ایمان و جهاد در کنار تقوا قرار دارند و ملاک ارزش‌ها هستند؛ فوز عظیم در سایه هجرت، ایمان و جهاد نصیب انسان می‌شود.

وی گفت: ویژگی بعدی شهید قاجاریان صداقت، مردانگی و وفای به عهد بود. او بر عهدی که با خدا بسته بود وفادار ماند. در دفاع مقدس علی‌رغم اینکه بسیاری از همرزمانش به شهادت رسیدند اما در پیمانی که با خدا بسته بود کوچکترین خللی ایجاد نشد و همچنان منتظر شهادت بود تا در سوریه به همرزمان شهیدش پیوست، این نشانه مردان پاک و صادق است که تا مرز شهادت از عهده خود بر نمی‌گردند.

جانشین معاونت نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) ولایتمداری گفت: ویژگی بعدی سردار قاجاریان این بود که دوستدار اهل‌بیت بود. هر زمان در مراسمی شرکت می‌کرد با شنیدن نام مبارک حضرت صدیقه طاهره (س) و امام حسین (ع) اشک این ابرمرد جاری می‌شد. عشق شهید قاجاریان به حضرت زهرا (س) باعث شد تا در جریان آزادسازی شهرک نبل و الزهرا به شهادت برسد.

امیر جهانشاهی یکی دیگر از ویژگی شهید قاجاریان عنوان کرد و گفت: شهید قاجاریان معتقد بود که بزرگترین نعمتی که خداوند در این برهه از زمان به ما ارزانی داشته نعمت ولایت است و این مهم را بارها به من یادآور شده بود. ولایت خط قرمز و فصل‌الخطاب شهید قاجاریان بود. او که در ولایت ذوب شده بود در یکی از سخنرانی‌هایش به این مطلب اذعان دارد که مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی رهبری است.

وی مردم‌یاری، مردم‌داری و مردم‌دوستی را یکی دیگر از ویژگی شهید قاجاریان از ویژگی‌های بارز شهید قاجاریان دانست و گفت: این پیشکسوت دفاع مقدس مسئولیت‌پذیر و خستگی‌ناپذیر بود. شهید قاجاریان علیرغم اینکه در سنین جوانی در کسوت بسیجی در دفاع مقدس حضور پیدا کرده بود اما با شایستگی‌هایی که از خود نشان داد تا پایان دفاع مقدس مراتب فرماندهی را از جانشینی فرمانده گروهان تا فرماندهی یکی از گردان‌های خط‌شکن تیپ ۲۱ امام رضا (ع) طی کرد. بعد از جنگ نیز به‌عنوان جانشین عملیات تیپ ۲۱ امام رضا (ع) و بعد از مدتی مسئول عملیات تیپ و در ادامه تا زمان شهادت فرماندهی این تیپ را عهده‌دار بود و در این مسئولیت‌ها به بهترین نحو انجام وظیفه می‌کرد.

جانشین معاونت نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در بخش دیگری از سخنانش به نقش شهدا در تأمین امنیت و اقتدار نظام اشاره کرد و ابراز داشت: امروز ایران اسلامی یک کشور مقتدر و دارای عمق راهبردی است که در تحولات منطقه غرب آسیا نقش تعیین‌کننده‌ دارد، این موفقیت‌ها به برکت خون شهدا و رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم حاصل شده است.

امیر جهانشاهی تأکید کرد: به لطف الهی امروز نیروهای مسلح و بسیج مردمی در سایه قدرت بازدارندگی با اقتدار از اسلام و مرزهای جغرافیایی و اعتقادی دفاع می‌کنند.

وی ابراز داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متشکل از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج مردمی با داشتن کارکنان متعهد، مؤمن، خلاق، نوآور با استفاده از فناوری‌های روز در زمین، هوا و دریا بحمدالله پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه دفاعی داشته و در عرصه تولید تجهیزات، سلاح‌های سنگین، ادوات و مهمات به خودکفایی رسیده است.

جانشین معاونت نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی همانند گام اول در پیمان خونی که نیروهای مسلح با مردم بستند تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی هر زمان و هر کجا دشمن فکر احمقانه‌ای در سر داشته باشد و یا تهدید و تجاوز کند همچون دفاع مقدس با وحدت و یکدلی آماده است تا شر دشمن را دفع کند و پاسخ کوبنده‌ای به نظام سلطه بدهد.

امیر جهانشانی در پایان گفت: خانواده شهدا با صبر و فداکاری خود آرامش و آسایش را برای ایران اسلامی رقم زدند. امیدواریم آحاد مردم با حرکت در مسیری که شهدا ترسیم کردند قدردان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها