یادداشت/ عصمت دهقانی

نقش مؤثر شهدای انقلاب اسلامی در بقا و گسترش اسلام

شهدای انقلاب اسلامی، بلال‌حبشی‌وار همه شکنجه‌ها را به جان خریدند و کسب و کار، درس و مشق‌شان را تعطیل کردند و فریاد مظلومیت‌شان را به خیابان‌ها کشاندند و نقش مهمی در تثبیت دین و بقا و گسترش اسلام ایفا کردند.
کد خبر: ۵۰۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱ - 08February 2022

شهدای انقلاب اسلامی نقش مهمی در بقا و گسترش اسلام داشتند

گروه استان‌های دفاع‌پرس- عصمت دهقانی؛ دهه مبارک فجر یادآور روز‌هایی است که نهال نوپای انقلاب عزیزمان با خون پاک فرزندان رشیدی از این سرزمین در عمق زمستانی تاریک و سرد و سخت، به بارنشست و بذرامید را دل مظلومان و مستضعفان جهان کاشت.

این روز‌ها فرصت مغتنمی است که یادی کنیم از شهدای انقلاب اسلامی، ستارگان درخشانی که به پیروی از معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) برای اعتلای حق و اشاعه فرهنگ عاشورایی در وادی نبرد همه چیز خود را برای خدا و در راه آزادی از دست داند و فقط رضای حق را خواستند و در این راه، نیروی‌شان غیبی، علاقه‌شان غیرمادی و هدف‌شان معنوی بود.

فرزندان رشیدی که سینه‌هایشان مورد هدف رگبار صفیر گلوله‌های نیرو‌های گارد شاهنشاهی قرار می‌گرفت و خون سرخشان به پای نهال نو پای انقلاب ریخت و با گذشت و ازجان‌گذاشتگی خود باعث سست شدن پایه‌های رژیم پهلوی شدند و بر تار و پود اندام عنکبوتی‌شان لرزه انداختند.

شهدای راه استقلال و آزادی، مرگ با شرافت و با کرامت را در قربانگاه عشق بهترین مرگ می‌دانستند و هرگز از شهادت گریزان نبودند. گل‌هایی که در گلستان حسین (ع) پرورش یافتند و پیمانه صبوح‌شان را از جام «الست بربکم» و «هیهات من‌الذله» لبریز کردند.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور لرستان در دوران نهضت انقلاب اسلامی ۶۹ شهید تقدیم کرده‌اند که از این تعداد ۳۷ شهید مربوط به خرم‌‎آباد، ۱۲ شهید مربوط به شهرستان بروجرد، پنج شهید مربوط به الیگودرز، یک شهید مربوط به دورود، چهار شهید مربوط به الشتر، ۲ شهید مربوط به نورآباد و یک شهید مربوط به ازنا، چهار شهید مربوط به کوهدشت و سه شهید نیز مربوط به پل‌دختر است.

مریدانی که بلال‌حبشی‌وار همه‌ شکنجه‌ها را به جان خریدند و کسب و کار، درس و مشق‌شان را تعطیل کردند و فریاد مظلومیت‌شان را به خیابان‌ها کشاندند و نقش مهمی در تثبیت دین و بقا و گسترش اسلام ایفا کردند.

دلسوختگانی که اسرار توحیدی در روح‌شان نهفته و در غم هجران یار، دل‌هایشان رمیده، با اهدا بهترین هدیه خداوند که جان شیرین است، عزت را بر ذلت ترجیح دادند.

در چهل و سومین بهار آزادی به خمینی هنوز هم در رگ‌ها و جان‌هایمان جاری است و با وجود توطئه‌های دشمنان اسلام برای از بین بردن انقلاب اسلامی، نه‌تنها به هیچ‌کدام از اهداف شوم خود نرسیده‌اند؛ بلکه به یاری خداوند متعال انوار این انقلاب به اقصی‌نقاط جهان تابیده است و جبهه مقاومت روز به روز شجاعانه‌تر در مقابل زیاده‌خواهان جهان ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار