رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان:

انقلاب اسلامی موجب تحقق آرمان‌های اسلامی شد

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی گفت: در عرصهٔ داخلی، انقلاب اسلامی موجب تحقق آرمان‌های اسلامی شد و اختناق را از سر مردم کشور برطرف ساخت و در عرصهٔ بین‌الملل هم، انقلاب اسلامی عزّت مسلمانان و خارج شدن مسلمین از انزوا را به همراه داشته است.
کد خبر: ۵۰۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ - 03February 2022

انقلاب اسلامی موجب تحقق آرمان‌های اسلامی شد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی مازندرانی» رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی لرستان امروز پنج شنبه در مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای خرم آباد ضمن گرامی داشت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بی‌تردید، نظام ایده آل در اندیشهٔ اسلامی، همان نظامی است که خداوند منّان، وعده داده است که به دست مبارک حضرت ولی عصر (عج) تشکیل خواهد شد و افتخار نظام جمهوری اسلامی نیز آن است که گام‌هایی را در جهت نزدیک شدن به آن نظام الهی و فراهم شدن بستر و زمینه ه‌ای مناسب برای تحقق آن برداشته است.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، به‌طور کلی مفهوم قدرت متحول شد و این تحول بیشتر ناشی از ارتباط رهبری و پیوند آن با مردم بوده است، رهبری در چارچوب ولایت فقیه، موجب پیروزی یکی از حوادث بی‌نظیر تاریخ بشر، یعنی انقلاب اسلامی شد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان افزود: ولایت فقیه نه تنها در دوره پیروزی انقلاب، بلکه در عبور و غلبه بر بحران‌های متعدد پس از آن نیز نقش بی‌نظیری داشته است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی تصریح کرد: بدون تردید در پیروزی انقلاب اسلامی، عامل رهبری نقشی اساسی را ایفا کرده است و ویژگی‌های منحصر به فرد امام خمینی (ره)، به عنوان طراح و معمار این انقلاب، از این حرکت حماسی، نهضتی را به‌وجود آورد که نه تنها منشأ اثر در کشور ایران شد، بلکه جهان تشیع و جهان اسلام را متحول ساخت و بلکه کل گیتی را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مکتب و مردم در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: پیروزی نهضت بزرگ انقلاب اسلامی نه تنها مدیون رهبری حضرت امام ره است بلکه ارکان دیگری نیز وجود داشتند که در کنار نقش حیاتی رهبری نهضت، این انقلاب را به سرانجام رساندند و آن مکتب پویای اسلامی و مردم تحول‌خواه بوده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان بیان داشت: در دوران رژیم منحوس پهلوی، به دلیل ترس آن رژیم از حضور مردم متدین و مذهبی، تنها نخبگان شیفتهٔ غرب در ادارهٔ کشور نقش داشتند و این رژیم به نیروی مردم باوری نداشت، اما برخلاف این تصور، حضرت امام خمینی (ره) معتقد بود که باید در حرکت نهضت اسلامی خود از مردم بهره گیرد و نمی‌توان تنها به گروه‌های سیاسی و احزاب مخالف رژیم برای ایجاد تغییرات امیدوار بود.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش برقراری الفت میان مؤمنان و نیز پایبندی آنها به احکام شریعت اسلامی، در پیروزی انقلاب اشاره و گفت: برقراری الفت میان مؤمنان و نیز پایبندی آنها به احکام شریعت اسلامی، موجب بهره‌مندی آنها از امدادهای غیبی شد و خداوند متعال به برکت این وحدت، رژیم پهلوی را سرنگون ساخت.

وی افزود: تنها روح توحید و خداپرستی است که عامل وحدت پایدار در جامعه است و هرگونه وحدتی، بدون اتکا به این اصل، دوام نخواهد آورد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان به مکتب متعالی تشیع در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مکتب متعالی تشیع در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی اساسی داشته است و در تمام جنبه‌های نهضت امام خمینی (ره) و مردم این امر مشهود بوده است، پس نباید فراموش شود که سه عامل رهبری، مردم و مکتب، از عوامل مهمی است که انقلاب ایران را به پیروزی رساند و دستاوردهای عظیمی را به بار آورد و شناخت این دستاوردها می‌تواند این نعمت عظیم را بهتر معرفی کند.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: در عرصهٔ داخلی، انقلاب اسلامی موجب تحقق آرمان‌های اسلامی شد و اختناق را از سر مردم کشور برطرف ساخت و در عرصهٔ بین‌الملل هم، انقلاب اسلامی عزّت مسلمانان و خارج شدن مسلمین از انزوا را به همراه داشته است.

بنابراین گزارش، در این مراسم کارکنان نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، کارکنان ادارات و نهادهای دولتی و مردمی ضمن قرائت فاتحه و غبار روبی مزار شهیدان با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید بیعت کردند و به فرامین رهبری لبیک گفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار