رهبر انصارالله: تسلط دشمنان بر خود را نمی‌پذیریم/ امارات بازنده تنش جدید است

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که دشمنان این کشور برای تسلط بر یمن و مردم آن، با آنان مبارزه می‌کنند، ولی ملت یمن، تسلیم نخواهد شد.
کد خبر: ۵۰۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ - 03February 2022
رهبر انصارالله: تسلط دشمنان بر خود را نمی‌پذیریم/ امارات بازنده تنش جدید استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز پنجشنبه به مناسبت اولین شب جمعه ماه رجب تأکید کرد که این روز، یک مناسبت بزرگ است که یکی از مهمترین مراسم ملت یمن و وابستگی آن به دین مبین اسلام است.
 
شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر انصارالله گزارش داد: «دشمنان ما برای تسلط کامل بر ما، با ما می‌جنگند و به همین دلیل، با مشکلاتی روبرو هستیم، ولی ما در موضع درخشانی قرار داریم: موضع مؤمنان صابر و مجاهد».
 
وی ادامه داد: «موضع ما، مظهر آزادی و کرامت به معنای واقعی کلمه است. ما از خواری و ذلت، ابا داریم و نمی‌پذیریم که دشمنان، بر ما چیره شوند... حجم مشکلات، هر اندازه که باشد، نباید هیچ تأثیری بر موضع و التزام عملی ما داشته باشد».
 
رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: «به حرکت جدی خود، ادامه می‌دهیم. کشتار زنان، کودکان و زندانیان توسط دشمنان، بر ایمان ما می‌افزاید که ما در موضع حق قرار داریم و دشمن نیز جنایتکار است... کشتار، محاصره و اشغالگری دشمن، بر بصیرت ما نسبت به موضعمان می‌افزاید».
 
الحوثی با بیان اینکه مردم یمن با دشمن کینه‌توز و متکبری روبروست، گفت: «هر اندازه ظلم آنان بر ما بیشتر شود، آگاهی و جدیت ما برای مقابله و دفع شر آنان بیشتر خواهد شد. از آغاز تجاوز، با مشکلات بسیار زیادی روبرو بودیم... ولی با توکل بر خدا و حرکت جدی، پیروزیهای بزرگی رقم خورد».
 
محور آمریکایی-غربی-صهیونیستی، امارات را گرفتار کردند
 
وی با تأکید بر اینکه ملت یمن امروز به معنای واقعی کلمه پیروز شده است، افزود: «آمریکا، اسرائیل و انگلیس، امارات را مجبور کردند که مجددا دست به تنش بزند و آن را گرفتار کردند. امارات نیز با تنش مجدد، بازنده است... اماراتیها با تنش غیر موجه خود، بازنده هستند».
 
رهبر انصارالله با بیان اینکه مسئولان امارات، تحت اوامر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار دارند، درباره تحولات شبوه نیز خاطر نشان کرد: «به خاطر شرایط جنگ، کمی عقب‌نشینی در شبوه صورت گرفت، ولی این به معنای شکست ملت ما نیست. به اذن خداوند، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد».
 
امارات، مهره تل‌آویو، لندن و واشنگتن است
 
الحوثی با اشاره به اینکه امارات از آغاز جنگ علیه یمن، مهره اصلی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بود، ولی در نهایت شکست خورد، تصریح کرد، اماراتیها در پی کسب رضایت آمریکا هستند، با صهیونیستها دوستی می‌کنند و به انگلیسیها نزدیک می‌شوند، ولی مورد خشم خداوند واقع می‌شوند.
 
وی در ادامه به شکست حتمی مسلمانانی اشاره کرد که در صف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار دارند و تأکید کرد: «هر کس گمان کند که با جلب رضایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، به پیروزی خواهد رسید، در گمراهی قرار دارد و سرنوشت حتمی آن نیز شکست است».
 
رهبر انصارالله با اشاره به سرنگونی رژیمهای وابسته به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: «حجم تجاوز و محاصره، هر اندازه که باشد، ما با توکل بر خدا، پیروز خواهیم شد... ما نباید شک کنیم، بلکه باید از حوادث، بهره ببریم».
 
الحوثی با بیان اینکه حملات نظامی، اقتصادی و خبری ائتلاف متجاوز در بسیاری از استانهای یمن، شکست خورده است، تأکید کرد: «نگرانی و ترس دشمن، امروز بیشتر شده است. هر اندازه جنایات [دشمنان] بیشتر شود، سطح همبستگی از یمن تا فلسطین، لبنان، سوریه، بحرین، عراق و ایران، بیشتر می‌شود».
 
وی در پایان، ضمن ابراز اطمینان به صبر و همکاری ملت یمن، تصریح کرد: «محاصره، ظلم و جنایات دشمنان، به خاطر شکست آنان و مظلومیت ملت ماست و توکل آن بر خدا، علت پیروزی قطعی است».
 
این در حالی است که عبدالملک الحوثی شامگاه سه‌شنبه میزبان یک هیأت از قبایل «خب»، «الشعف»، «الیتمة» و «دهم»  از الجوف و یک هیأت از قبیله «العبدیة»  در مأرب بود و گفت: «ما باید نسبت به برقراری امنیت و ثبات و همچنین حاکم شدن تفاهم و برادری بین ساکنان الجوف، اهتمام داشته باشیم و صلح عمومی در الجوف برقرار و امنیت و ثبات و همکاری بین مسئولان و افراد سرشناس در این استان حاکم شود».
 
رهبر انصارالله ادامه داد: «آنان تلاش می‌کنند که از مشکلات داخل امت [اسلامی] برای اهداف خود بهره‌برداری کنند... اسرائیل و مزدوران آن، ملت یمن را دشمن مشترک خود می‌دانند. مواضع امارات، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه ملت یمن در دیدارهایشان علنی است».
 
وی در انتقاد از استانداردهای دوگانه ریاض در تعامل با رژیم صهیونیستی و ملت یمن خاطر نشان کرد: «دو روز پیش، رئیس اسرائیل، به امارات سفر کرد و عربستان حریم [هوایی] خود را به روی او باز کرد، ولی سفر در حریم خود را برای ملت ما ممنوع کرده است».
 
وی با اشاره به کشتار چند روز گذشته ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در زندان صعده، گفت که این تجاوز، «به صورت عمدی صورت گرفت؛ هر چند که سازمان ملل و سایر [سازمانها]، از محل زندان نیز اطلاع داشتند».
 
رهبر انصارالله با بیان اینکه محاصره ملت یمن، یک جنایات است؛ در پایان تأکید کرد: «علت این است که این محاصره، باعث مشکلات بسیاری شده است... لذا وظیفه ماست که متحد باشیم و همه تلاش کنند که کشور، تسلیم خارج نشود».
 
عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.
 
این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار