سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد؛

سیر صعودی کرونا در خوزستان

سرمست با اشاره به موارد متعدد ابتلا به کرونا در استان خوزستان گفت: این موضوع نشان از سیر صعودی کرونا در استان دارد.
کد خبر: ۵۰۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ - 04February 2022

در حال حاضر بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «محمدحسین سرمست» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: شیوع اُمیکرون در کودکان به گونه ای است که هم‌اکنون بیش از ۲۰ درصد آمار مبتلایان را کودکان شامل می شوند. 

وی افزود: در حالی که در ۲ روز گذشته تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند، این رقم با گذشت ۲۴ ساعت چهار هزار مورد بیشتر شد که این موضوع نشان از سیر صعودی کرونا در خوزستان دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افرادی که علایم خفیف کرونا دارند، نباید تردد داشته باشند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود و فقط افراد سالم برای واکسیناسیون اقدام کنند.

سرمست در پاسخ به این پرسش که آیا همه نوع واکسنی در مراکز واکسیناسیون موجود است، افزود: ممکن است از یک نوع واکسن، تعداد کمتر و از نوع دیگر تعداد بیشتری موجود باشد، ولی در مراکز واکسیناسیون خوزستان به اندازه میزان مراجعه‌کنندگان واکسن وجود دارد. 

وی یادآور شد: بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است و نباید منتظر نوع خاصی باشیم؛ لذا از مردم انتظار داریم که هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص تزریق نوع واکسن برای نوبت سوم بیان کرد: اینگونه نیست که دُز سوم واکسن حتما باید از نوع دُز اول و دوم باشد و می‌توان واکسن نوع دیگری تزریق کرد؛ لذا از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

بنابراین گزارش، ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار