نماینده ولی فقیه در مازندران:

حفظ تمامیت ارضی از معجزه‌های انقلاب اسلامی است

«محمدی لائینی» گفت: با وجود همه جنگ‌ها و توطئه‌ها، رزمندگان و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس تمامیت ارضی را حفظ کردند و این معجزه انقلاب است.
کد خبر: ۵۰۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ - 04February 2022

حفظ تمامیت ارضی از معجزه‌های انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان با تبریک حلول ماه رجب و بیان اینکه رجب ماه استغفار و ماه خداست و خدا در این ماه توبه و استغفار را قبول می‌کند، اظهار داشت: همه انبیاء مردم را به استغفار دعوت کردند و برای رسیدن به تقوا باید استغفار کنیم.

وی سپس با تبریک سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) افزود: بهترین عبادت این است که غذای حرام نخوریم و دامن آلوده نداشته باشیم.

محمدی لائینی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) بیان کرد: در قبال کسی که دوستدار است و نظر و مشورت خوب می‌دهد، باید طاعت خود را تقدیم کنیم.

امام جمعه ساری همچنین با تبریک و گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: باید جشن‌های این دهه را مردمی بگیریم؛ چراکه خدا نعمت انقلاب اسلامی را به ما داده و باید جشن بگیریم و نسبت به نصب پرچم جمهوری اسلامی بر در منزل و مغازه و همچنین آذین‌بندی و برگزاری جشن و شادمانی کوچه و خیابان اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حمد الهی، کمک خواستن از خدا، هدایت‌جویی از خدا و پناهندگی به خدا از گمراهی در رابطه با انقلاب اسلامی کارساز است، تصریح کرد: برای عزت، قدرت، آزادی و استقلالی که خدا به ما داده است، باید خدا را حمد کنیم و برای ادامه این مسیر نیز در مقابل ابرقدرت‌ها و ظالمان از خدا کمک بگیریم.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید از خدا بخواهیم راه درست ادامه بدهیم و گمراه نشویم، گفت: در این چهار دهه رویش‌های انقلاب بیشتر از ریزش‌ها بوده است و جوانان سرباز انقلاب مثل نسل ۵۷ شدند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: برای ادامه انقلاب باید نعمت انقلاب را حفظ کنیم و اجازه ندهیم به دست نااهل بیفتد و هر جا انقلاب و مملکت و حکومت را به دست افراد صالح دادیم، پیشرفت کردیم و هر جا که به دست افراد نادرست دادیم، ضرر کردیم و وجود مشکلات نتیجه ناکارآمدی برخی مدیران بوده است.

محمدی لائینی همچنین با گرامیداشت نوزدهم بهمن روز نیروی هوایی و نیز تسلیت ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: ایشان یک عالم فرهیخته، اندیشمند، مولف و محقق و مرجع تقلید با بیش از ۱۰۰ اثر علمی و عالم انقلابی با سوابق خدمات در حوزه‌های انقلاب بوده است.

مسئولین راه‌های رسیدن به دریا را باز کنند
امام جمعه ساری با اشاره به عقب‌نشینی پلاژ‌ها از حریم ۶۰ متری دریا که در سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح شده است، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی در سواحل دریا انواع پلاژ‌ها و ویلا‌ها را ساختند و هیچ راه دسترسی برای عموم به دریا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تا لب دریا و حتی دریا تصرف شده است، تأکید کرد: باید تا ۶۰ متری عقب‌نشینی کنند و خوشبختانه تا ۸۰ درصد عقب‌نشینی انجام شده است. باید راه‌های رسیدن به دریا باز شود و هم در طول و هم در عرض عقب‌نشینی صورت بگیرد.

امام جمعه ساری ادامه داد: این همه پلاژ‌ها که توسط دستگاه‌ها ساخته شده است، نباید فقط مرکز تفریح باشد، بلکه باید آورده داشته باشد و نباید عامه مردم از دسترسی به آن محروم باشند.

وی افزود: شهرک‌هایی هم توسط برخی سرمایه داران ساخته شد که دولت خودگردان هستند و کسی جرأت رفتن به آنجا را ندارد و همه این‌ها باید ساماندهی شوند.

محمدی لائینی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی با انقلاب پنج تحول صورت گرفته و هفت برکت داشت، تصریح کرد: انقلاب ثبات، امنیت، تمامیت ارضی و حفاظت از مرز‌ها را که مورد آماج تهدید جدی دشمان قرار گرفته بود، ضمانت کرد و معجزه پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی را پدید آورد.

وی با اشاره به قرارداد ننگین پیمان سعدآباد که توسط رضاخان بین ایران، افغانستان و عراق امضا شده است، ادامه داد: طبق این قرارداد بخش‌هایی از خاک ایران به افغانستان، ترکیه و عراق داده شد و در زمان محمدرضا پهلوی نیز بحرین را با توطئه انگلیس از ایران جدا کردند که اگر جزو ایران بود، آب‌های میان ایران و بحرین جزو آب‌های داخل کشور بود و تمام کشتی‌هایی که از اینجا عبور می‌کردند، باید به ما حق ترانزیت می‌دادند و از نظر امنیتی هم برای ما مهم بود؛ اما به کشورمان خیانت شده است.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: با وجود همه جنگ‌ها و توطئه‌ها رزمندگان و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند و این معجزه انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها