مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم "قاسم غریب" در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) پاسدار شهید "قاسم غریب" شب گذشته در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ - 01August 2015

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در مراسم گرامیداشت شهید قاسم غریب که با حضور جمع زیادی از جوانان ولایی و مردم شهید پرور قم، گروهی از خادمان حرم کریمه اهل بیت(س)، عزاداران هیئت محبیت اهل بیت(ع) و زائرانی از استان گلستان و شهر گرگان برگزار شد، حجت الاسلام احمد پناهیان از اساتید حوزه و از پیشکسوتان دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به مضامین آیه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه..." گفت: ایمان واقعی تنها به داشتن فضیلت های ظاهری نیست بلکه به "وفای به عهد" است که خداوند از آن به "اولئک هم المومنون حقا" تعبیر می فرماید و شهدا از زمره مومنان واقعی بودند که به عهد خود وفا کردند.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش های صادقانه تیم مذاکره کننده ابراز داشت: مردم ما با استقامت خویش و توان هسته ای خود، هستی استکبار جهانی را به بازی می گیرند و هیچگاه در مقابل آنان، ارزش های خود را معامله نمی کنند.

در این مراسم که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم نیز حضور داشت؛ مهدی فروغی قاری بین المللی کشور مراسم را با آوای ملکوتی و زیبای قرآن کریم متبرک کرد و حاج مهدی سلحشور نیز در پایان مراسم به نوحه خوانی در وصف شهدا پرداخت.

پاسدار شهید قاسم غریب، اصالتا اهل روستای سیدمیران گرگان بود. خانواده همسر وی اهل قم هستند و این شهید بزرگوار نیز چند سالی در این شهر ساکن بود. وی چندی پیش در سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید و مراسم باشکوه تشییع و تدفین وی به عنوان سومین شهید مدافع حرم استان گلستان، در شهر گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار