رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح:

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی/ نباید بی‌تدبیری‌ها به نام نظام تمام شود

حجت‌الاسلام «گواهی» با بیان اینکه نباید بی‌تدبیری‌ها به نام نظام و انقلاب و ارزش‌ها تمام شود، بر ورود به عرصه جهاد تبیین بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۰۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ - 05February 2022

نباید بی‌تدبیری‌ها به نام نظام و انقلاب و ارزش‌ها تمام شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، حجت‌الاسلام «عبدالعلی گواهی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح امروز در همایش تکریم مادران و همسران شهدای جاویدالنشان که با حضور فرمانده سپاه و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در سالن شهدای کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره دارای فرازهای بلندی است که می‌تواند برای همگان قابل استفاده باشد؛ باید فرصت را مغتنم بشماریم و این زیارت‌نامه را مورد توجه و بهره‌برداری قرار دهیم.

وی با اشاره به حلول ماه رجب مطرح کرد: فرصت‌های معنوی بسیاری در این ماه برای همگان فراهم و سفره توبه و استغفار برای همه بندگان شایسته و صالح خدا پهن است که امیدواریم ما هم از جمله راه‌یافتگان به این مکتب و بهره‌برداران از این سفره معنوی و روحانی باشیم. چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد بنیان‌گذار کبیر این انقلاب را نیز گرامی می‌داریم؛ سهامداران و صاحبان اصلی این انقلاب خانواده‌های معظم شهدا هستند و ما ریزه‌خواران این سفره هستیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح افزود: همچنین یاد و خاطره بیش از ۲۰۰ هزار شهید در خون خفته انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امروز هم کبوتران حریم اهل‌بیت (ع)، مدافعان حقیقی خط و مشی ائمه هدی و نگهبانان و نگهداران و پاسداران و پاسبانان حریم اهل‌بیت (ع) و نیز شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم. این‌گونه جلسات زمینی نیستند، محافل آسمانی هستند و در مجالسی که نام شهدا در آن‌ها برده می‌شود، عرشیان حضور دارند.

حجت‌الاسلام گواهی با بیان اینکه ما خاکیان آمده‌ایم تا ترنمی از زیبایی‌های ارزشمند این شهدا بر تن ما بنشیند و رایحه خوشی از آن‌ها بگیریم تا آذوقه معنوی ما در طول یک سال باشد، گفت: رزمنده‌ای نزد آیت‌الله مشکینی رفت و گفت: من مجروح شدم و با تیمم نماز خواندم، نماز من چه حکمی دارد؟ آیت‌الله مشکینی پاسخ داد: من حاضرم عبادات همه سال‌های زندگی‌ام را بدهم، ثواب این دو رکعت نمازت را به من بدهی؛ شهدا این‌چنین جایگاهی دارند.

وی عنوان کرد: شخصی نزد پیامبر اسلام (ص) رفت و گفت: دعا کنید خدا بهترین‌ها را به من بدهد. پیامبر فرمودند: اگر دعا کنم شهید می‌شوی. این فرمایش پیامبر نشان می‌دهد که چیزی بالاتر از شهادت وجود ندارد؛ نمی‌توان مشابه دوران دفاع مقدس را پیدا کرد. درود و رحمت خدا بر مادرانی که سبک‌بال و سبک‌بار و آن‌چنان شیفته اهل‌بیت (ع) و صدیقه طاهره (س) و عاشق کربلا شدند که فرزندان خود را در راه نظام و انقلاب تقدیم کردند اما خم به ابرو نیاوردند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه نباید بی‌تدبیری‌ها به نام نظام و انقلاب و ارزش‌ها تمام شود، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ورود به عرصه جهاد تبیین بیان داشت: امروز مسئولین و خانواده‌ها و هم‌رزمان شهدا باید در این راستا گام بردارند و ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، نعمت‌های آن را به یاد مردم بیاورند که در صورت تحقق این امر، آن‌ها 100در صد به انقلاب علاقه‌مند‌تر و وفادارتر می‌شوند.

حجت‌الاسلام گواهی با بیان اینکه امروز باید فرصت را برای جهاد تبیین غنیمت بشماریم، اظهار داشت: باید وضعیت دیروز و امروز کشور برای همگان تبیین شود؛ در گذشته، کشور ایران در نقشه جهانی نبود و ما نمی‌توانستیم حتی به سگ‌های آمریکایی نیز حرفی بزنیم اما شهدای ما کشور را به عرش رساندند تا جایی که امروز به رؤسای جمهور آمریکا نیز لعن می‌فرستیم. ما توانستیم هیمنه پوشالی غرب را در هم بشکنیم و آن‌ها را به خاک مذلت بنشانیم و شرق را منزوی کنیم؛ همه این‌ها از برکت و عظمت وجود شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار