مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد؛

واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی مازندران

گوهردهی از واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی مازندران در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ - 05February 2022

واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «فرزاد گوهردهی» مدیرکل بهزیستی استان مازندران امروز در دیدار با «آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: حدود ۵۴ زیر فعالیت‌هایی در این نهاد داریم که در حال انجام است و همه این خدمات خود به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۵۰ وظیفه برای بهزیستی‌ها در استان و شهرستان‌ها در نظر گرفته شد از جمله کمک به بیماران متابولیک که تحت پوشش بهزیستی هستند و هزینه‌های آن‌ها رایگان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: خدمات ارائه‌ای ما در استان اجتماع محور است و تلاش کردیم در بستر جامعه توسط خود مردم خدمات ارائه شود.

گوهردهی خاطرنشان کرد: در روستا‌های مازندران در ۹ ماهه اول سال حدود ۱۵ هزار و ۴۶۸ معلول را در حوزه توانبخشی شناسایی و تحت پوشش قرار دادیم.

وی ادامه داد: در استان مازندران بالغ بر ۶۳ هزار نفر جامعه هدف توانخواه داریم که تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستمر یا غیر مستمر بهره‌مند می‌شود؛ توانخواه کسی است که از لحاظ جسمی و ذهنی و روحی توانایی انجام کار را ندارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۱۱۳ مرکز مرتبط با حوزه توانبخشی ما در این استان داریم که به این قشر کمک می‌کنند؛ ۲۱ مرکز شبانه روزی نیز داریم که به معلولینی که نمی‌شود در خانه نگهداری کرد در این مراکز نگهداری می‌شوند.

گوهردهی یادآور شد: حدود هزار و ۶۰۰ نفر از معلولین در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و مراکز به بخش غیردولتی واگذار شده است و مجوز از بهزیستی داده می‌شود.

وی بیان کرد: این مراکز شبانه روزی ظرفیت‌هایی دارند که ۹۰ درصد تخت‌های برای مددجویانی خواهد بود که تحت نظر بهزیستی بوده و یارانه می‌گیرند و بقیه موارد مربوط به خود مرکز است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: نگاه ما در بهزیستی این است که در تمامی حوزه‌ها افراد در بستر خانواده نگهداری شوند؛ امروزه به خاطر شرایط اقتصادی تقاضای خانواده‌ها برای بردن افراد معلول به مراکز بیشتر شده است، اما ما محدودیت داریم برای تخت‌ها که نمی‌توان بیشتر نگهداری کرد.

گوهردهی ادامه داد: هزینه‌ای را برای خانواده.هایی که معلول در خانه نگه می‌دارند بهزیستی برای کمک به آنان در نظر می‌گیرد که حدود یک میلیون تومان در ماه بوده و یک میلیون هم برای افرادی که ضایعه نخائی هستند در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به ۱۶ هزار و ۱۸ خانوار در مازندران مستمری ماهانه پرداخت می‌شود که در ماه این مبلغ بالغ بر ۲۰۶ میلیارد ریال است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: در حوزه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت پوشش که بد سرپرست باشند تحت پوشش قرار می‌دهیم که حدود ۱۶ هزار و ۱۱۱ خانوار تحت پوشش در حوزه اجتماعی زنان بد سرپرست هستند.

گوهردهی گفت: هزار و ۱۹۶ فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی در استان مازندران هستند؛ ۲۰۳ فرزند در مراکز بهزیستی استان تحت پوشش ما نگهداری می‌شوند.

وی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری چند موضوع از جمله اعتیاد مورد پیگیری قرار می‌گیرد؛ در طول چند سال گذشته رتبه دوم کشور مازندران در این حوزه اعتیاد به رتبه ۲۲ ارتقاء پیدا کرد و وضعیت بهتری شده است، اما همچنان این معضل وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در حوزه درمان ۵۹ مرکز غیر دولتی و یک مرکز دولتی در این استان داریم که افراد خدمات درمانی می‌گیرند.

گوهردهی خاطرنشان کرد: ۵۴ مراکز و کمپ ترک اعتیاد داریم که در حال فعالیت هستند.

وی گفت: بحث مهم در حال حاضر رصد حوزه‌های اجتماعی است که کار تحقیقاتی بوده که در کشور و استان انجام می‌شود و به دانشگاه بابلسر واگذار شد.

گوهردهی بیان داشت: اولویت امروز ما در حوزه مسکن و اشتغال جامعه هدف است و در این خصوص در سال گذشته هزار و ۲۴۰ واحد مسکونی واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: دهه فجر امسال نیز ۱۷۴ واحد مسکونی به جامعه هدف واگذار می‌شود و ۵۰۰ واحد هم ابتدای سال واگذار شد که مجموعا حدود ۷۰۰ واحد واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها