عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ایمان، رهبری امام و حضور مردم عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند

حجت‌الاسلام محبی اشنی گفت: ایمان، رهبری امام خمینی (ره) و حضور موثر مردم عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند و این عوامل نباید به دست فراموشی سپرده شوند.
کد خبر: ۵۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ - 05February 2022

ایمان، رهبری امام و حضور مردم عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی محبی اشنی» از اساتید بسیجی سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه است و نباید عوامل تحقق پیروزی آن به فراموشی سپرده شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اولین عامل پیروزی انقلاب را ایمان و اسلام ناب محمدی (ص) نام برد و با استناد به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: ایمان و اسلام موجب حرکت مردم شد و ما از الله اکبر شروع کردیم و به پیروزی رسیدیم و باید مراقب باشیم تا این عامل بزرگ به بهانه‌های مختلف از جوانان گرفته نشود.

وی افزود: دومین عامل تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (قدس سره) بود که باعث پیروزی انقلاب شد و پس از آن نیز رهبری مدبرانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و این امامین حافظ و نگهدارنده انقلاب اسلامی ایران بوده و هست و ما نیز وظیفه داریم از فرمایشات آن‌ها اطاعت کنیم.

محبی اشنی از مردم بعنوان عامل سوم پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: نقش مردم در این موضوع بسیار حائز اهمیت است، چرا که در کنار مشروعیت، مقبولیت نیز صورت گرفت و مردم خواستار تغییر حکومت از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی شدند و با شرکت در همه پرسی؛ بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

وی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود به تشویق روحانیت و اساتید جهت شرکت در راهپیمایی‌ها ضد رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: در زمان قدیم اساتید حوزه؛ طلاب را تشویق به فعالیت‌های سیاسی و ضد رژیم پهلوی میکردند و مردم از قبل انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و زمان حاضر پشتیبان انقلاب و اسلام بوده و هستند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین مردم فرزندان خود را در دفاع از حریم ولایت از قبل انقلاب تا دفاع از حرم آل الله، تقدیم اسلام و انقلاب کردند و مسئولین نیز باید قدردان این نعمت الهی باشند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان وظیفه مسئولین را درقبال مردم بسیار مهم دانست و بابیان فرمایشی از امام راحل که فرموده بودند «مردم، ولی نعمت ما هستند» اظهار داشت: مسئولین می‌بایست قدر مردم را بدانند و شبانه روزی برای آنان خدمت کنند و در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم گام‌های بلند و اساسی بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها