نماینده لبنانی:

آمریکا و عربستان برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات لبنان تلاش می‌کنند

عزالدین گفت: آمریکا و عربستان سعودی برای پیروزی نمایندگان مد نظرشان در انتخابات پارلمانی لبنان هزینه‌های زیادی را صَرف می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ - 06February 2022

آمریکا و عربستان برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات لبنان تلاش می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در سخنانی در خصوص انتخابات پارلمانی این کشور، اظهار داشت: ما با برادران خود در جنبش أمل و جریان آزاد ملی برای دستیابی به منافع ملی لبنان متحد هستیم.

عزالدین در ادامه گفت: انتخابات پارلمانی آتی در لبنان یک مرحله بسیار مهم و حیاتی است. آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و فرانسوی‌ها روی این انتخابات حساب باز کرده‌اند و طبیعتاً آن‌ها از این رهگذر به دنبال تأمین منافع خود هستند.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت همچنین عغنوان کرد: حزب‌الله همه تلاش خود را برای اجرای یک برنامه ملی در راستای منافع شهروندان لبنانی در انتخابات به کار خواهد بست.

وی تصریح کرد: آمریکا و عربستان سعودی به دنبال پیروزی نمایندگان مورد نظرشان در انتخابات پارلمانی لبنان هستند و پول‌های سیاسی زیادی در این انتخابات هزینه می‌کنند.

پیشتر «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با اشاره به دخالت‌های عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در انتخابات این کشور، گفت: آنچه که فضای انتخابات لبنان را مسموم می‌کند، دخالت‌های آمریکا و عربستان است.

وی در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا آنچه را که نتوانستند از طریق جنگ و اعمال فشار محقق سازند، از طریق دخالت‌های سیاسی در انتخابات پارلمانی محقق کنند.

چندی پیش نیز «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: آمریکایی‌ها ضمن سوء استفاده از اوضاع اقتصادی لبنان برای ایجاد تغییر در اکثریت پارلمانی در این کشور تلاش می‌کنند.

این عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با لبنان، انتخابات پارلمانی این کشور است؛ اما لبنانی‌ها هرگز مقاومت را رها نخواهند کرد.

ابراهیم الموسوی در ادامه یادآور شد: متأسفانه بسیاری از لبنانی‌ها نسبت به عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده انفجار مهیب بندر بیروت بدبین هستند.

این سخنان پس از آن مطرح شد که پیشتر حزب‌الله خواستار استعفای قاضی «بیطار» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده انفجار مهیب بیروت شده بود.

از سوی دیگر، «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد که این گروه هرگونه دخالت آمریکا، غرب و عربستان سعودی در انتخابات پارلمانی آتی در لبنان را مردود می‌داند.

دعموش تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکا، غرب و عربستان خواسته‌ها و گزینه‌هایشان را به ملت لبنان تحمیل کنند. ملت لبنان باید با اراده مستقل خود نمایندگان پارلمان را انتخاب کند.

وی اظهار داشت: وابستگی به اشغالگران و متجاوزان و ترسیدن از تهدیدات آن‌ها با ارزش‌های ملی در تعارض است و استقلال کشور را با مخاطره مواجه می‌سازد. پذیرفتنی نیست که یک کشور به باج‌خواهی‌های خارجی تَن در دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها