فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

پوشش بالگردی ۳۳۰ روستای سیل‌زده

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان از امدارسانی و پوشش بالگردی ۳۳۰ روستای سیل‌زده در منطقه جنوب‌شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ - 07February 2022

امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق نزاجاامیر سرتیپ دوم «امیر غلامعلیان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص امدادرسانی به مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور اظهار داشت: با توجه به دستور فرمانده کل ارتش مبنی بر کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان، این قرارگاه از همان ابتدا سه فروند بالگرد را به مناطق سیل‌زده جهت امدارسانی و کمک به مردم آسیب‌دیده اعزام کرد.

وی ادامه داد: بالگرد‌های ما در طول یک هفته‌ای که در منطقه حضور داشتند، ۲۸ سورتی پرواز انجام دادند که طی آن اقلام معیشتی، بهداشتی، زیستی و تغذیه‌ای و را در مناطق صعب‌العبور به دست مردم رساندند و همچنین جابه‌جایی نفرات را نیز در عین حال انجام دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا اضافه کرد: سامانه‌های بالگردی، ۳۳۰ روستای منطقه را که مسیر‌های مواصلاتی‌شان مسدود شده بود، تحت پوشش امدادرسانی قرار دادند.

امیر غلامعلیان گفت: ۱۵ دستگاه از ادوات مختلف مهندسی را به‌منظور راه‌سازی، لایه‌روبی رودخانه‌ها و ایجاد سیل‌بند به منطقه اعزام کردیم. گروه مهندسی رزمی همچنان مشغول به بازگشایی مسیر‌ها هستند و تاکنون نیز ۲۰ جاده مسدودشده روستایی را احیا کرده‌اند.

وی اظهار داشت: گروه مهندسی رزمی قرارگاه جنوب‌شرق در ادامه جاده اصلی رودبار به ایرانشهر را ترمیم و جاده اضطراری را نیز تا بازگشایی کامل جاده اصلی احداث کردند و همچنان نیز در منطقه مشغول به فعالیت هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق افزود: همچنین در بخش‌های حادثه‌دیده منطقه جنوب‌شرق کشور نیز طبخ و توزیع نان و غذا را به‌طور مستمر در دستور کار داریم؛ به طوری که روزانه ۲ هزار پرس غذای گرم و هزار قرص نان توسط یگان‌های پشتیبانی جنوب شرق بین مردم توزیع می‌شود و همچنین توزیع آرد بین روستا‌ها ادامه دارد.

امیر غلامعلیان خاطرنشان کرد: توزیع اقلام مومنانه در بخش‌هایی از این منطقه طی چهار مرحله صورت گرفت که شامل ارائه وسایل گرمایشی و توزیع هیتر، بخاری برقی، پتو و موکت می‌شود؛ ارزش هر یک از این‌ اقلام بالغ بر ۲ و نیم میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه حضور ارتش و نیروی زمینی در منطقه حضوری قوی و اثربخش بوده است، عنوان کرد: طی روزهای گذشته ۳۵ تن موکت و پتو و اقلام مصرفی و بهداشتی توسط یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ارتش به منطقه منتقل و در میان سیل‌زدگان توزیع شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق در پایان گفت: ما در تلاش هستیم شعار «ارتش فدای ملت» را به منصه ظهور برسانیم و مردم عزیز منطقه نیز قدردان ارتش و نیروهای مسلح هستند. ما این قول را به مردم حادثه‌دیده داده‌ایم که حضورمان موقتی نیست و تا زمان مرتفع شدن مشکلات مردم در منطقه حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار